Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer set XDJ1000 of nexus 2000?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer set XDJ1000 of nexus 2000?

Goedemiddag,

Ik ben erg aan het twijfelen tussen een set van xdj1000 of 2000 nexus. Het prijsverschil is aardig groot en wie draait er nog met cd's? Het is voor thuis de set en verder alle clubs hebben de 2000 allemaal. maar als je op een xdj kan draaien kan je ook op een 2000 draaien toch? Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

De basis layout van de XDJ1000 en CDJ2000 is hetzelfde, en voor zover ik van collega's heb begrepen kunnen dj's die een CDJ gewend zijn ook prima overweg met een XDJ. Maar de XDJ heeft natuurlijk wel een touchscreen wat wel een heel verschil is met een CDJ.

Er zijn inderdaad steeds minder dj's die nog met CD draaien, maar als het alleen voor thuis is maakt het toch niet zoveel uit waar andere dj's mee draaien?

Comment

De XDJ 1000 is een prima alternatief voor de CDJ 2000 Nexus, zeker voor thuisgebruik. Alle functies die je als dj wil hebben (in mijn geval dan) zitten erop. En wat betreft cd's, het is natuurlijk niet voor niets dat Free Record Shop failliet is ;). Een cd is toch een beetje 'de muziek van gisteren voor de prijs van morgen'. Zolang je braaf je tracks koopt ben je volgens mij met downloaden beter af.

Als jij op een CDJ 2000 kan draaien, dan kan je ook draaien op een XDJ 1000 en zolang je alles op gehoor en gevoel doet dan kan je in principe overal mee draaien (al zal voor de meesten vinyl een brug te ver zijn).

Comment

Working...
      X