Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gebruik Deck 3 en 4 bij Pioneer DDJ-SR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gebruik Deck 3 en 4 bij Pioneer DDJ-SR

Ik heb een Pioneer DDJ-SR aangeschaft en loop tegen een probleem aan:
    Ik heb 4 knoppen voor deck 1 t/m 4. Als ik in alle decks een nummer laad, zou ik naar mijn bescheiden mening toch de nummers in de actieve decks kunnen afspelen, echter nooit meer dan met 2 decks tegelijk omdat het een tweekanaals controller is. Het gekke is dat ik alleen de nummers in deck 1 en 2 hoor tijdens het afspelen, maar die in deck 3 en 4 niet, ook al zie ik ze visueel in Serato DJ afspelen. De decks in beeld draaien en ik zie de visuele beats voorbij komen op het scherm.

Wat doe ik nou verkeerd of snap ik iets niet?

Groet,

DJ-MissCis

Ik ben niet zo thuis in Serato, maar er zal een tweekanaals geluidskaart in de controller zitten die automatisch wordt toegewezen aan deck 1 (kanaal 1) en deck 2 (kanaal 2). Wellicht kun je in de instellingen van Serato aangeven dat deck 3 ook over kanaal 1 moet lopen en deck 4 over kanaal 2.

Of dat zo handig is weet ik zo net nog niet, je kunt dan immers niets voorbeluisteren op het kanaal wat aan het spelen is (dus als je op deck 1 een nummer aan het draaien bent kun je niet deck 3 gaan voorbeluisteren).

Comment

Je hebt op de DDJ SR de mogelijkheid om van deck te switchen. Je kan de linkerkant op deck 1 of deck 3 instellen en de rechterkant op deck 2 of 4. Hiervoor gebruik je de knoppen links naast het jogwheel. Als het goed is moet je 4 decks tegelijk kunnen afspelen, maar ik ben vandaag alleen niet in de gelegenheid om dit even in de shop te testen.

Je laadt eerst een track in deck 1 en in deck 2 en beide decks laat je afspelen. Vervolgens schakel je om naar deck 3 en deck 4 met de knoppen op de controller. Nu kan je deck 3 en 4 bedienen en deck 1 en 2 blijven gewoon spelen. Het is niet mogelijk om 4 decks tegelijk te bedienen. Je kan maximaal 2 decks tegelijk bedienen en 4 decks afspelen.

Comment

Working...
      X