Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer EFX 500 & 1000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer EFX 500 & 1000

Heb een vraagje over de EFX 500 en EFX 1000

Zijn deze alleen aan te sluiten op pioneer cd spelers, of op echt alle cd spelers?? ( ik heb een reloop RMP-1)

Bedankt!

De EFX 500 (en naar alle waarschijnlijkheid ook de 1000), heeft gewoon line in & out. Dit betekent dus dat je het effectenapparaat op elk willekeurig mengpaneel met een line-uitgang kunt aansluiten. (En gelukkig hebben ze dat allemaal. ;))

Hier kun je de handleiding vinden, waarin ook twee aansluitmogelijkheden staan. De eerste via een send/return manier, waarbij je het signaal direct laat terugkoppelen naar de ingang van het kanaal, de tweede rechtstreeks via de master van je mengpaneel.

[edit]Ik zag dat je hem tussen de CD-speler wilde plaatsen, dit kan ook, de oplossing hiervoor staat op pagina 65 afgebeeld.

Succes. ;)
    Last edited by Rick; Friday-06-11-2009, 10:22.

Comment

Dus ik kan die EFX gebruiken met mijn RMP 1?
      Bedankt!

Comment

Kan inderdaad, wanneer je de efx tussen de speler en je mixer plaatst qua bekabeling.

Comment

of als je de efx tussen je mixer en versterker plaatst.
          Het verschil is dat je dan alles 'effecteert', anders effecteer je 1 kanaal.

Maar dan kun je ook een mixer met send/return kopen, waarbij het signaal van mixer naar efx gaat en terug (twee kabels).
          Hoe een send/return precies werkt, weet ik niet..

Comment

Als er een plug in Send is, vraagt de mixer het signaal van Return op. Dit signaal wordt uitgestuurd i.p.v. het signaal van de inputs.

Via Send worden alle inputs verstuurd.

Comment

In feite is het gewoon een verlegging van je Master-signaal, je mastersignaal wordt eerste via SEND naar de effectapparatuur gestuurd, daarna weer teruggestuurd naar de mixer via RETURN en daarna pas via de Master uitgang richting versterker/luidsprekers/randapparatuur gestuurd.

Comment

Working...
              X