Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Serato DJ (intro)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over Serato DJ (intro)

Beste bax-shop forummers ;)

Ik heb een vraag over de software Serato DJ.
    Ik ben een redelijke beginner wat betreft het gebruik van dj controllers.
    Op dit moment bezit ik een Hercules DJ control air met de software DJuced.
    Graag wil ik iets kopen waar ik wat meer mee kan, zoals bijvoorbeeld de Numark mixtrack pro 3 dat Serato DJ gebruikt.

Nu heb ik een proefversie gedownload van Serato DJ om te kijken of dit wat is.
    Echter kom ik erachter dat Serato niet toonhoogtes (keys) van een nummer kan uitlezen,
    terwijl een simpel softwarepakket als djuced dit wel gewoon doet.

Weet iemand of het klopt dat Serato DJ deze feature mist ?

Alvast dank ;)

Serato beschikt niet over key analyse. Je kan wel andere software zoals mixed in key gebruiken om de toonhoogte per track weg te laten schrijven naar de ID3 tag van de track, zodat andere software (zoals Serato) deze waarde kan lezen.

Bij de Mixtrack Pro 3 zit overigens Serato DJ Intro. Dit is een instapversie waarmee je niet zoveel meer kunt dan DJuced. Als meer functionaliteit en key analyse een must is kan je er ook over denken om door te sparen voor een S2 van Native Instruments. Deze controller wordt geleverd met de volledige versie van Traktor Pro, waarmee je wel direct key analyse hebt.

Native Instruments Traktor Kontrol S2 MK2 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Thx voor het antwoord! Is het ook evt. mogelijk om de mixtrack pro 3 met Virtual DJ te laten werken ?

Comment

Je kan in Virtual DJ Full Pro iedere knop handmatig mappen en het zo laten werken. In versie 8 van Virtual DJ is de Mixtrack Pro 3 automatisch ondersteund, maar je zal dan wel zo'n €300.00 moeten neerleggen voor de software.

Comment

oke das helemaal duidelijk zo!
          Ik wil nog 1 laatste vraag stellen, omdat ik mij nog steeds zie als "beginner" blijf ik voorlopig bij Hercules apparatuur.
          Daarom zoek ik een wat duurdere controller zodat ik met djuced 40 kan werken ipv 18 waarmee ik nu werk

Er zijn op dit moment 2 modellen die mij interessant lijken van hercules:

univeral DJ en de DJ control air plus +S

Welke van 2 zouden jullie mij adviseren?
          ik kan namelijk niet goed de verschillen vinden (op het uiterlijk na natuurlijk en het feit dat de universal dj wat meerdere modes heeft
          waarmee het samenwerkt met tablets en smartphones)

Nogmaals dank ;)

Comment

Ik zou me bij die connectiviteit met tablets en smartphones niet zoveel voorstellen, wat de Universal betreft. Dit werkt nog niet helemaal lekker. De Control Air + is gewoon een heel degelijke controller met stevige grote jogwheels. Van die twee controllers die jij noemt vind ik de Air + echt de beste .

Comment

Working...
            X