Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vastlopers en andere problemen VDJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vastlopers en andere problemen VDJ

Hoi,

vandaag mijn Denon HC4500 vervangen door 2x Denon SC2900.
    Braaf de laatste versie van de ASIO driver van de Denon site gedownload en geïnstalleerd.
    En de nieuwe controllers in gebruik genomen in VDJ7.4.
    Maar daarna is VDJ niet meer stabiel te krijgen. Na 5 minuten in 90% van de gevallen een freeze.
    De controllers reageren niet meer / het beeld bevriest. De waveform blijft wel doorlopen.
    En een minuut ofzo later valt ook het geluid weg.
    Als ik in de tussentijd de denons uitschakel, is VDJ wel terug te gebruiken, maar niet meer via de controllers.
    Maar dat is ook omdat hij deze niet meer kan vinden door het herstarten van de controllers.

Daarnaast loopt het geluid niet meer gelijk met die van de waveform. Maw als ik de beats op de waveform gelijk zet, zijn ze niet gelijk op het gehoor.
    Klinkt dit iemand bekend in de oren? Zou het aan die nieuwe ASIO driver liggen?

Heb je ook de vorige driver volledig van je systeem verwijderd? Je kan ook eens kijken in het control panel van de driver. Hier kan je de buffer size, sampling rate en bit diepte aanpassen. Probeer het eens met een grotere buffer size.

Mijn ervaring is dat deze Denons in controller mode het best presteren op 48 KHz en 16 bits bit diepte. Het is wel van belang dat je dezelfde bit diepte op je spelers instelt als je bij de driver gedaan hebt.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
      Heb je ook de vorige driver volledig van je systeem verwijderd? Je kan ook eens kijken in het control panel van de driver. Hier kan je de buffer size, sampling rate en bit diepte aanpassen. Probeer het eens met een grotere buffer size.

Mijn ervaring is dat deze Denons in controller mode het best presteren op 48 KHz en 16 bits bit diepte. Het is wel van belang dat je dezelfde bit diepte op je spelers instelt als je bij de driver gedaan hebt.
      Bedankt voor info.

ik heb gisteren nog wat zitten prutsen, maar geen oplossing.
      Vanmorgen een dan een Windows system restore gedaan naar vorige week en alle stappen nog eens op mijn gemak uitgevoerd.
      En nu werkt het al meer dan een uur naar behoren.
      ik vermoed dat de asio driver in de soep is gegaan bij de vorige installatie ofzo.

Comment

Echt stabiel kan ik mijn setup voorlopig niet noemen.
        Vaak geeft een van de Denons een fout in de device manager bij het opstarten van laptop en units en heb ik dan geen geluid uit deze unit.

Daarnaast heb ik het probleem (terug?) dat de wafeform en het geluid niet syncroon zijn.
        Na een half uurtje valt het nu pas op. Mogelijk bouwt het verschil zich op door de tijd en is het in het begin niet echt hoorbaar.

ik kan de spelers niet op 16bit zetten in de ASIO control panel. Eigenlijk kan ik daar niets aanpassen.
        Vastlopers in VDJ heb ik wel niet meer gehad sinds ik de ASIO controller die op de meegeleverde CD heb geïnstalleerd.

Comment

Originally posted by Riddle View Post
          Echt stabiel kan ik mijn setup voorlopig niet noemen.
          Vaak geeft een van de Denons een fout in de device manager bij het opstarten van laptop en units en heb ik dan geen geluid uit deze unit.
          Daarnaast heb ik het probleem (terug?) dat de wafeform en het geluid niet syncroon zijn.
          Na een half uurtje valt het nu pas op. Mogelijk bouwt het verschil zich op door de tijd en is het in het begin niet echt hoorbaar.
          Ondertussen bijna een maand verder en nog steeds de zelfde problemen:
          1. Waveform en geluid niet synchroon van een van de decks.
          2. Bij opstarten vaak een fout in de Windows device manager op 1 van de 4 SC2900 apparaten.
          3. Heel af en toe hangt het systeem zich op.

Wat ik al heb geprobeerd:
          1. ASIO drivers van de website ipv de CDRom en diverse reinstalles van de ASIO en de drivers
          2. Andere USB poorten op de laptop.
          3. Nieuwe install van Windows 7
          4. Nieuwe install van Windows 8
          5. Aanpassingen in de Sound settings van VDJ (Latency / Ultra-latency)

Wat ik merk:
          Wanneer de muziek niet meer in sync is kan ik dit snel corrigeren door in de soundsettings van VDJ even terug op 'Apply' te klikken. Geluid valt dan even weg, maar alles is dan weer OK voor een half uurtje ongeveer.
          Ik heb het idee dat het altijd deck 1 is waarvan de waveform achter begint te lopen op de muziek.
          CPU belasting is altijd 5-7% met wat kleine pieken.
          Memory usage is rond de 1,2GB / 4GB.
          Als ik VDJ in automix stand laat draaien voor een uurtje dan komt het issue ook voor wanneer ik dan terug overneem.
          Af en toe hangt VDJ zich ook op in automix stand.

Nog te proberen:
          1. Andere laptop. Ik had even een oude geprobeerd en daar leek het te werken, al heb ik daar maar een korte testen van 2 uurtje mee kunnen doen.
          2. ASIO4ALL ipv Denon ASIO

Indien iemand nog een tip heeft hoor ik het graag. Want dit schiet niet op :(

Comment

Vervelend.
            Al eens een lataency check gedaan?
            Hier meer info.
            Verder kan het interesant zijn om te checken of je PC wel idiaal voor audio is ingesteld.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Vervelend.
              Al eens een lataency check gedaan?
              Hier meer info.
              Verder kan het interesant zijn om te checken of je PC wel idiaal voor audio is ingesteld.
              Hoi toevallig vandaag mee aan de slag geweest. Bedankt voor de tip.

DPC Latency Checker
              ik heb geen gekke spikes zoals anderen op fora nogal tonen in screenshots, maar ik zit wel overal in het geel en nooit in het groen.
              Maar dat zou in het geval van Windows 8 normaal zijn?

LatencyMon
              Hier is het interessant. Deze geeft aan dat de machine audio zonder dropouts zou moeten kunnen spelen tot ongeveer een 40 minuten en dan is hij plots van een ander gedacht. USBPORT.SYS zou dan de dader zijn. Maar na uurtje google nog niet verder gekomen wat dan de oplossing hiervoor kan zijn.

Comment

Zorg dat je BIOS up to date is en windows alle updates heeft
                Succes.

Comment

Kleine update.
                  Probleem bestaat nog, maar heb een workaround gevonden die blijkbaar wel lijkt te werken.
                  Wanneer ik voor het opstarten van VDJ de DPC Latency Checker tool opstart, komt het issue niet meer voor.
                  ik vermoed dat die tool ergens iets actief blijft houden ofzo.

Comment

Working...
                  X