Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor pro - CDJ400- Reloop mixer - aansluiten geen idee ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor pro - CDJ400- Reloop mixer - aansluiten geen idee ???

Hallo,
    Mijn zoon een set cadeau gedaan. Gebruikt uiteraard de knul is pas 9.
    Wat heeft hij:
    Pc
    2 x CDJ 400 van pioneer (laatste firmware)
    1 x Reloop RMX 40usb 4 kanaals mixer
    versterker met boxen
    en bult mp3 muziek :-)

De CDJ400 zijn echt top voor eenvoudige mix effecten welke ingebouwd zitten. Ook de Loop functies zijn top!
    Momenteel gebruiken we Virtual DJ7. Dit werkt op zich prima. We vinden alleen de reloop buttons niet zo lekker werken.

Nu hebben we de trialversie van Traktor Pro 2. Dat ziet er ook netjes uit de deze ondersteunen de CDJ 400 optimaal!

Maar... Ik krijg het niet goed aangesloten.
    Ik heb de CDJ met de usb verbonden aan de pc
    CDJ400 via RCA stekker aan kanaal 1 en 4 op de mixer.
    Master Reloop met RCA aangesloten op de receiver.
    Met Virtual DJ komt er nu een bak herrie uit de boxen. Keurig gesplitst over kanaal 1 en 4.

Als ik dit zelfde doe met Traktor dan werkt het niet.
    Traktor herkent wel de audiodrives van de CDJ maar ik kan er maar 1 kiezen. Niet beiden...

Ik heb geprobeerd de Reloop middels USB aan te sluiten op de pc. Er zijn 2 USB ingangen.
    Ik heb toen de ASIO4all driver geïnstalleerd maar dit werkte ook niet goed..

Er zullen toch mensen zijn die een dergelijke combinatie werkend hebben...
    Het forum van traktor is beperkt en weinig input.

Heb ik na een dag youtube-en en proberen met geluk gezocht op dit forum :-)

hier staat alles helder uitgelegd. Als je er hiermee niet uitkomt, geef dan even aan bij welke stap het mis gaat.

Comment

Hier vind je alle drivers, helpbestanden en dergelijke:

Keep your product up to date with the latest software and firmware downloads. Pioneer DJ CDJ-400, Digital CD deck with MP3 and USB audio

Het is een kwestie van de ASIO driver installeren voor de CDJ 400 en deze bij de Audio setup als Audio device kiezen.

Bij de output routing kies je voor mixing mode: external

Nu kan je per deck handmatig de outputs selecteren.
      Last edited by Bax-shop - Ronald; Thursday-11-06-2015, 11:15. Reason: Verplaatst naar dj gear forum

Comment

Het zit hem (denk ik) in de Pioneer ASIO driver...
        Onder apparaat beheer staan de pioneers keurig onder geluid instellingen
        Ook de driver werkt wordt keurig de versie en beiden pioneers aangegeven.

Alleen onder Traktor kan ik niet de Pioneer ASIO drive selecteren. Het lijkt of ik alleen de een of de andere cd kan kiezen.

Ik heb de stappen zoals in de link van Ronald staan gevolgd..

Drivers opnieuw geïnstalleerd.. maar maakt niet uit...

Ik neem aan dat het niet komt omdat ik de demo versie van traktor gebruik .... ??

Alvast wederom bedankt!

Comment

Probeer het anders met een universele ASIO driver:

Let op dat je deze installeert met offline settings! De keuze krijg je in de installatie wizard. Wanneer de driver geïnstalleerd is zoek je op je computer het ASIO4ALL configuratiepaneel (meestal in de map van de driver) en open je dit.

Als je op de grote moersleutel klikt dan kan je de apparaten aanvinken die deel uit moeten maken van je samengestelde geluidsapparaat. Deze staan in je WMD device list. Vink de beide Pioneers aan en sluit het paneel.

Normaal gesproken kan je dan in Traktor ASIO4ALL gebruiken als audio device en bij output routing de juiste outputs configureren. Wellicht moet je tussendoor de computer eerst wel opnieuw opstarten voordat alles zichtbaar is.

Comment

Gooi er ook even wat in. :)
            Bijde (drivers CDJ en Traktor) wel zelfde bit (32 of 64) versie?
            Zie 17.4 van handleiding.

Comment

Ronald, Meer dan dank voor deze support.
              Ik heb de ASIO4ALL driver geïnstalleerd en dit werkt. 4 CDJ verschikbaar (1 x links 1 x rechts) en (1 x links en 1 x rechts).
              Dat werkt nu goed.

Alleen (en ik ben geen audio deskundige) ... komt er een hoop gebrom en gekraak uit de boxen..

Beiden pioneers zijn opgelicht. Dit werkt. Met het moersleutel aangeklikt zijnd deze in te stellen.

Als ik Hardware Buffer NIET aanvink dan hapert traktor om de seconden... even stil en weer muziek, stop en weer muziek etc.
              Als ik Hardware buffer WEL aanvink blijft traktor keurig lopen.
              Alleen dan is het gebrom en gekraak er.

Ik heb al een beetje lopen schuiven met de knopjes..
              ASIO buffer verschoven... van heel laag tot heel hoog
              en ook de in-out samples...

Ik heb wel force driver to 16 bit gezet... Want in de handleiding van de cdjs staat dat het 16bit moet zijn.

Kun je mij met jouw kennis misschien zeggen waar nu met name wijzigen toe te passen om het gebrom weg te krijgen...?

nb. als ik het tijdens het luisteren wijzig hoor je soms wat verschil... kan dit ook of moet traktor echt eerst afgesloten worden... ASIO aanpassen en weer opstarten.. of kan dit on the fly?

Bedankt (weer) ;-)

Comment

Je zal het toch moeten zoeken in de ASIO buffer size en deze een beetje moeten verruimen. Vergeet ook niet dat je systeem geoptimaliseerd moet zijn om te werken met een dergelijke setup. Traktor belast van alle pakketten je systeem het zwaarst. Zorg dus voor voldoende headroom binnen je systeem.

Kijk eens naar de load balk (naast de klok in het hoofdscherm) deze mag niet te veel uitslaan en zeker niet in het rood komen. Zorg ook dat master tempo (key lock) uit staat in Traktor. Zet ook je wifi verbinding uit en zet je computer bij energiebeheer op hoge prestaties.

Loop ook de stappen op ons blog over audio optimalisatie eens na:

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                  Gooi er ook even wat in. :)
                  Bijde (drivers CDJ en Traktor) wel zelfde bit (32 of 64) versie?
                  Zie 17.4 van handleiding.

Iedereen mag suggesties droppen!
                  Wat bedoel je precies?
                  De drivers die niet 64bit compatible zijn of traktor.
                  Ik heb traktor demo versie van de NI site gehaald... er was geen keuze 32-64 bit...

:-)

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
                    Je zal het toch moeten zoeken in de ASIO buffer size en deze een beetje moeten verruimen. Vergeet ook niet dat je systeem geoptimaliseerd moet zijn om te werken met een dergelijke setup. Traktor belast van alle pakketten je systeem het zwaarst. Zorg dus voor voldoende headroom binnen je systeem.

Kijk eens naar de load balk (naast de klok in het hoofdscherm) deze mag niet te veel uitslaan en zeker niet in het rood komen. Zorg ook dat master tempo (key lock) uit staat in Traktor. Zet ook je wifi verbinding uit en zet je computer bij energiebeheer op hoge prestaties.

Loop ook de stappen op ons blog over audio optimalisatie eens na:

http://www.bax-shop.nl/blog/index.ph...-zo-doe-je-het

Top zeg deze service... ga dit zeker mond op mond delen en toekomstige spullen via BAX bestellen :-)

Ga de aanpassingen doorvoeren...

Virtual DJ werkt zonder problemen... waarom ik zo nodig jullie en mijn tijd moet opslokken om traktor aan de gang te krijgen... hahah i dont know :-)

Principe kwestie en top als het straks wel lekker draait..

Comment

Werkelijk.... heb ik een andere versie geinstalleerd.. (geen demo) en werkt het optimaal. Staat mn pioneer asio driver er gewoon tussen en kan ik elke cdj toekennen aan een kanaal....

Af en toe.... :mad:

Maar welk ongekende service mee gemaakt bij BAX. Via dit forum als ook via de telefoon!

HULDE

Comment

Goed te horen dat het opgelost is en dat we je goed hebben kunnen helpen! Ik wist niet dat de demo dergelijke beperkingen kende, maar blijkbaar is dat dus wel het geval. Hebben wij ook weer wat geleerd ;)

Comment

Working...
                        X