Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starten met dj controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starten met dj controller

Hallo alle,

Binnenkort wil ik de volgende DJ controller gaan aanschaffen:
    Pioneer DDJ-SB koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Het is namelijk dat ik zelf een hele collectie Surinaams muziek heb, en uiteindelijk wil ik op verjaardagen en trouwerijen gaan draaien.
    Eerste wat belangrijk is om de DJ controller onder controle te krijgen.

Mijn vraag is nog wel of een DJ controller wat ik in gedachte heb goed genoeg is om te kunnen draaien op een verjaardag of trouwerij?
    En wat kan ik qua sfeerlichten er nog aan koppelen?

Ben echter een beginner.

Alvast bedankt!

Originally posted by quikfast View Post
    Hallo alle,

Binnenkort wil ik de volgende DJ controller gaan aanschaffen:
    Pioneer DDJ-SB koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Het is namelijk dat ik zelf een hele collectie Surinaams muziek heb, en uiteindelijk wil ik op verjaardagen en trouwerijen gaan draaien.
    Eerste wat belangrijk is om de DJ controller onder controle te krijgen.

Mijn vraag is nog wel of een DJ controller wat ik in gedachte heb goed genoeg is om te kunnen draaien op een verjaardag of trouwerij?
    En wat kan ik qua sfeerlichten er nog aan koppelen?

Ben echter een beginner.

Alvast bedankt!

het lijkt me dat deze controller prima is voor dat gebruik, daar mag het echt niet aan liggen :-)
    Sfeerlichten zeg je.... ik denk dan primair aan een stel fatsoenlijke led parren om door de ruimte te verspreiden, of wil je liever zo veel mogelijk bewegende straaltjes voor je geld?

Comment

Ik denk inderdaad dat deze controller goed genoeg is om te beginnen,
      als je sfeerlicht wilt, zou ik eerst eens kijken naar een setje led parren, 4 stuks op een statief met t-bar bijvoorbeeld.
      later kun je nog zoŽn setje kopen, dat je aan beide kanten van je booth verlichting hebt staan.

rookmachine erbij werkt ook wel goed op feestjes.

later kun je eventueel gaan beginnen met een lichtbrug met bewegende lampen, zoals lasers en stroboscopen.

Comment

Dank je voor jullie reactie! Controller vind ik zelf net wat fijner om al mijn muziek via m'n laptop aan te sturen! Setje LED parren? Zal even kijken :) En wat raden jullie mijn aan voor de speakers? Moet ik ook nog een goede versterker denken?

Comment

Als je wilt werken met passieve speakers heb je inderdaad een versterker nodig. Werk je met actieve speakers (hier zit een versterker al achterop de speaker ingebouwd), dan heb je geen extra versterker nodig.
          Een actief setje kost natuurlijk wel wat meer, maar dan zit je gelijk goed qua versterker-speaker verhouding. Deze verhouding uitvogelen, is iets wat voor een beginner nog al lastig kan zijn, dus misschien geen verkeerde overweging.

Comment

Dank je voor je reactie! Eind van de maand maar eens bestellen! :)
            Wat zou volgens jullie een mooi actief setje zijn?

Comment

Ligt aan je budget. Het eerste setje wat voor mij in gedachten springt voor een brouwerij, met een redelijk subtiel prijskaartje, is alto pro. Met een merk dat minder presteert dan alto zou ik geen betaalde feesten doen (denk aan budget lines van behringer, skytec, omnitronic)

Zelf heb ik een 10 inch top 12 inch sub setje gehad van alto. Dat is leuk voor feestjes tot 50 man. Wil je meer zou ik als ik jou was naar 12 inch top en 15 inch bas gaan kijken.

Comment

Ik zie trouwens dat de Pioneer DDJ SB2 eind september komt.
                Liever dat ik die meteen haal.

Alleen ik ben nog hard aan het nadenken hoe en wat, qua aansluitingen.
                De controller haalt zijn stroom via de USB aansluiting als ik het goed heb.
                Uiteraard moet er een koptelefoon, en microfoon worden op aangesloten op de controller.

De speakers sluit ik aan op de versterker. Maar moet ik de versterker aansluiten op de controller of op de laptop?
                En welke kabels heb ik nodig precies. Misschien is het sowieso handig om gewoon langs Goes te gaan :)

Comment

Working...
                X