Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reloop RMP 3 Alpha MIDI wordt niet herkend door PC en MAC

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reloop RMP 3 Alpha MIDI wordt niet herkend door PC en MAC

Hallo Bax Shop,

Via jullie heb ik een set Reloop RMP 3 Alpha in het bezit. Nu tracht ik deze aan te sluiten op mijn PC en/of MAC. Echter 1 ervan wordt niet herkend door de computers :(. De ander wel.

Ik heb echt alles geprobeerd. Eerst de update van firmware. Daarna de wisseling van USB/MIDI kabels tussen de twee mediaplayers, ook de wisseling van USB-poorten op de computer. Op de PC en MAC is allebei hetzelfde.

Wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

MvG

Jan

Dus als je de ene, los van de andere aansluit (niet tegelijk) dan wordt er 1 wel herkend en de andere niet? Als dat het geval is bij zowel een Mac als PC dan kan ik helaas niet anders concluderen dan dat er een speler niet naar behoren werkt en dat deze ter reparatie moet worden aangeboden. Ik neem aan dat je beide spelers op midi gezet hebt.

Comment

Hallo hoe is dit probleem opgelost? Ik heb sinds kort ook 2 rmp-3's staan. Deze worden niet herkend door mijn laptop(windows 7) als ik een opslag medium plaats in de reloop komt deze wel in beeld bij mijn computer. Ik heb al alles geprobeerd niks helpt. Firmware update stuurprogramma's verwijderd, enz, De reloop's komen niet voor in apperaatbeheer. Wie heeft de oplossing?? Het enige wat ik wil is dat me laptop een zoekmachine word. Mbv traktor en dat ik de rest met de reloop's afspeel.

groetjes

Shivan

Comment

Midi geactiveerd op je spelers? Dan moeten de spelers in ieder geval verschijnen bij MIDI apparaten in apparaatbeheer. Vergeet niet dat deze spelers geen geluidskaart ingebouwd hebben, dus zonder audio interface kan je er alleen software mee bedienen, mits goed gemapped.

Comment

Dat is juist het probleem. De speler staat op midi mode maar verschijnt niet in apparaatbeheer. Wat gaat er fout beide spelers worden niet weergegeven in apparaatbeheer. Hoop dat je een antwoord voor hebt Ronald.

groetjes

Shivan

Comment

Heb je wel een USB 2.0 aansluiting gebruikt? Deze spelers stammen van voor het USB 3.0 tijdperk en volgens mij wordt USB 3.0 niet ondersteund. Als er op je computer geen 2.0 aansluiting zit, dan kan je dit over het algemeen oplossen door een powered USB 2.0 hub te gebruiken. Test het voor de zekerheid even op een andere computer.

Comment

Working...
            X