Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer Rekordbox DJ probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer Rekordbox DJ probleem

Goedenavond, ik heb een vraag.
    Ik draai met een Pioneer CDJ/DJM 350.(nieuwste Firmware)
    Voorheen heb ik altijd met cd's en usb's gedraaid.
    Ik hoorde dat Pioneer met een nieuwe update van de Rekordbox is uitgekomen, namelijk Rekordbox DJ.
    Voordat ik gelijk €140,- aan de software wil uitgeven, zou ik hem graag willen testen. Daarom heb ik de 30 dagen demo gedownload.
    Met een usb kabel heb ik de CDJ's aangesloten op de laptop.
    Als ik Rekordbox DJ open en instel doet alles het eigenlijk gelijk, behalve kanaal 1 op de DJM.
    Daarentegen werkt kanaal 2 perfect. Ik heb van alles geprobeerd(Driver gedownload) om kanaal/CDJ 1 te laten werken maar niets werkt.

Zaterdag heb ik een feest waar ik moet draaien. Het zou leuk zijn als ik de software dan echt kan testen.
    Wie kan mij helpen?
    Ik hoor het graag!

Aangezien het mij niet lukt een foto te uploaden hierbij de link hoe ik het nu heb ingesteld.

Deze driver:

Je moet bij de geluidsinstellingen van Rekordbox DJ de mixermodus op Extern zetten. Bij de optie uitgangskanalen kan je dan kiezen welke output naar welk kanaal moet.

Comment

Oke bedankt!
      Ik heb het nu ingesteld via extern.
      Heb ik het goed gedaan als ik hem ingesteld heb op Pioneer CDJ Asio?
      Dit is namelijk de enige manier waarop beide CDJ's het werkend doen.
      Last edited by kdluc44; Friday-23-10-2015, 19:33.

Comment

Je moet inderdaad Pioneer ASIO selecteren. Dit is namelijk de Windows driver voor audio die ervoor zorgt dat je meerdere uitgangen tegelijk kan gebruiken met lage latency.

Comment

Oke top, dan heb ik het goed gedaan.
          Zaterdag heb ik het uitgestest. Het is een erg fijn programma om mee te werken en zou er graag mee doorgaan, maar...
          Op de een of andere manier is de muziek een aantal keer op pauze gegaan, terwijl ik niets indrukte.
          Ik moest dan op play drukken zodat de muziek weer verder ging.

Zou dit komen doordat ik met de demo versie draaide?

Comment

Ik durf niet te zeggen of het om een ingebouwde 'bug' gaat zodat je de proefversie niet live kan inzetten. Pioneer kennende zou het goed kunnen.

Comment

Inmiddels wil ik Rekordbox DJ bestellen. Dit heb ik geprobeerd op de website van Rekordbox zelf.
              Echter kwam ik niet verder dan de betaling, er moet namelijk betaalt worden met een creditcard.
              Helaas beschik ik hier niet over, daarom is mijn vraag:
              Weet iemand hoe ik op een andere manier toch de software kan bestellen en betalen? (Bijvoorbeeld via IDEAL)

Comment

Je hebt ook de optie om via PayPal te betalen. Hiervoor maak je een account aan op Paypal.com. Je kunt je bankrekening koppelen aan je PayPal account en zo geheel veilig en met kopersbescherming je aankoop doen.

Comment

Oké super, dan ga ik dat proberen!

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
                    Ik durf niet te zeggen of het om een ingebouwde 'bug' gaat zodat je de proefversie niet live kan inzetten. Pioneer kennende zou het goed kunnen.
                    als dat echt een bewust erin gestopte bug zou zijn, zou dat wmb echt een waanzinnig domme actie van Pioneer zijn, vind ik. Moet je de betrouwbaarheid van een programma bewijzen, zit er een bug/feature in die live onacceptabel is. Lijkt me toch sterk !?

Comment

Pioneer heeft meer van deze 'bugs'. Als je bijvoorbeeld een USB stick in een CDJ gebruikt en deze is niet via Rekordbox gegenereerd dan klopt de BMP notificatie niet. Zo worden gebruikers van Pioneer gear verplicht rekordbox te gebruiken.

Comment

Working...
                      X