Announcement

Collapse
No announcement yet.

XDJ RX of CDJ/DJM 850 set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• XDJ RX of CDJ/DJM 850 set

Hallo,
    Ik draai nu al 3 a 4 jaar en heb een paar vraagjes.

Ik ben begonnen op een pioneer Ergo en ben hierna overgestapt naar de CDJ/DJM 850 set met Serato SL3.
    Nu wil ik graag op USB beginnen draaien omdat je dan niet afhankelijk bent van je computer en je veel kabels kan thuis laten.

Echter vindt ik het moeilijk om op de kleine wavevorm van de CDJ 850 op usb's te leren draaien.
    Het is ook veel makkelijker om van een DJ over te nemen dan dat je moet staan sukkelen met kabels en laptops.

Zou ik overstappen naar de all-in-one stand alone console XDJ RX?
    hierbij behoudt ik nog steeds mijn visuals op het scherm en leer ik zo toch een beetje zonder computer te draaien.
    Zou dit een goede overstap zijn of ben ik dan nog steeds te afhankelijk van mijn visuals op één scherm in plaats van bij de normale CDJ's 2000 op aparte schermen

Verlies ik hierbij veel feature bij een aankoop van de XDJ ?
    Heb nog nooit een CD in de CDJ gestoken en gebruik zelden 3de kanaal.

wat met de geluidskaart, ik neem nu op met serato sl3 en dit klinkt wel goed is dit slechter op de XDJ?

Alvast bedankt!

goede dag.

ik heb al een paar maanden een xdj-rx

ivm het visuele op het scherm heb je bij de rx het voor deel dat de 2 waveform's onder elkaar staan en je dus heel mooi de beats kan gelijk zetten wat bij de aparte schermen op de cdj's volgens mij niet gaat hebben.

maar wat ik heb mogen ondervinden is dat de xdj-rx om een of andere reden geen waveform's weer geeft bij gebruik van usb stick's die groter zijn dan 32gb.

verlies van feature ga je volgens mij niet veel last van onder vinden, hij heeft veel mogelijk heden van de cdj 900/2000 en ook de effecten van de pioneer mengtafels

opnemen de rx kan rechtstreeks op usb opnemen.
    maar heb die functsie persoonlijk nog niet geprobeerd.
    en heeft ook een aparte booth uitgang met aparte master volume knop wat volgens mij ook kan gebruikt kan worden voor opname uitgang.

Comment

Ik heb sinds 2 weken een XDJ-RX,...wat een super set.
      Net zoals de vorige poster aangeeft is het heerlijk om de WAV boven elkaar te hebben.

Daarbij kan je de set met een netwerkkabel aansluiten op switch/router naar je computer of laptop.
      Bij sommige routers of firewalls moet je poorten openzetten.
      Namelijk de volgende poorten:
      UDP5000
      UDP5002
      UDP5011
      TCP12523

Comment

waarom gebruik je een router? je kan uw pc of laptop toch rechtstreeks aansluiten?
        je kan toch geen 2 pc's terggelijktijd aansluiten?
        of ben ik hier mis?

Comment

Je kan de RX inderdaad het beste direct aansluiten op de netwerkaansluiting van je computer. Hoe minder schakels ertussen zitten, des te beter!

Comment

Working...
          X