Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het zoveelste "beginnende DJ, wat moet ik kiezen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het zoveelste "beginnende DJ, wat moet ik kiezen"-topic

Hoi allemaal,

Ik ga al jarenlang vele dubstep, house en hardstylefeesten af, en daarbij is het steeds meer bij me gaan kriebelen om ook zelf eens lekker aan de slag te gaan en het mixen onder de knie te krijgen. Nu heb ik al wel een beetje rondgekeken en wat voorbeelden van anderen langs zien komen, maar hopelijk kunnen jullie voor mij toch nog specifiek wat antwoorden geven.

In principe is mijn budget +- €200, wat ik begrepen heb is dat je voor dat geld prima dj controllers kunt kopen om het op te pikken en waarmee je voor beetje huis tuin en keukengebruik de komende jaren prima vooruit kunt.

Binnen mijn budget heb ik de volgende opties gevonden:
    Pioneer DDJ SB-L (€189)
    Numark Mixtrack 3 (€199)

Voor iets boven budget heb ik nog deze 2 gezien:
    Numark Mixtrack Pro 3 (€239)
    Pioneer DDJ-SB2 (€259)

Volgens mij verschillen ze allemaal niet zo veel van elkaar, maar ik zou graag van jullie een soort verkoopadvies vernemen. Als niet-kenner zie ik wellicht dingen over het hoofd die veel toevoegen voor weinig extra geld ;)

Ik heb niets van hercules bekeken, bespeur bij mezelf het idee dat dit toch mindere kwaliteit is. Als dit niet zo is mogen jullie me gerust tegenspreken, andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Leuke controllers om mee te beginnen, zou voor die iets boven budget gaan. Het is gewoon een kwestie van nu meer uitgeven en er langer mee kunnen doen. Kans is dat je al snel hogerop wil, mocht het mixen bevallen. Persoonlijk zou ik de Pioneer kiezen qua spes, de SB2. Serato software ken ik niet dus kan ik geen oordeel over vellen. Misschien ook nog een idee om een tweedehands duurdere controller te zoeken, die dan in zelfde prijsklasse valt?

Comment

Working...
    X