Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ DJM met traktor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ DJM met traktor

Ha allemaal, ik heb de volgende vraag.

Ik gebruik nu Serato DJ met een controler DDJ SX, maar dit werkt niet lekker. De pitch is maar op 1 decimaal nauwkeurig instelbaar en het is bijna onmogelijk om 2 tracks niet uit elkaar te laten lopen zonder continue bij te stellen. Wordt gek ervan. :shock:

Ik wil blijven werken met een laptop omdat ik zo veel meer controle heb over mn libary ipv. op die kleine schermpjes van de CDJ. Ik wil verstappen op traktor waar de pitch 2 decimalen nauwkeurig is, en dacht aan de volgende setup;

-2 x CDJ 850 met USB aansluiten op traktor als controller.
    -CDJ's met RCA aansluiten op DJM 800

Is zo een combi mogelijk of heeft iemand deze combi ook staan?

grtz

Dag michaelm,

de setup die je beschrijft is zonder meer mogelijk. Houd er wel even rekening mee dat de CDJ850 icm dj-software geen informatie zoals track titels kunnen weergeven (daar waar een cdj400/900/2000 dit wel kan).

Comment

Waarom 2x een CDJ 850 als je toch met je laptop wil blijven draaien. Die spelers hebben niet eens HID ondersteuning. Dit betekent geen info op het display en een jogwheel met latency. Als je toch wil overstappen op Traktor, ga dan ook voor een controller die hiervoor gemaakt is. Je zal zien dat je daarmee veel meer uit de software haalt.

Comment

In die redenering kun je inderdaad die ddj-sx ook gewoon aan Traktor hangen...

Comment

Ja klopt... dit kan in principe. Maar wil sowieso van DDJ SX af. Jogwheels te klein. Pitchknop zit losjes, als je bij de jogwheel zit met je hand, stoot je deze omver. Toch het gevoel niet met een echte mixer aan het werk te zijn.

Je hebt gelijk. De CDJ400/900 heeft wel HID.
          Track informatie haal ik wel van laptopscherm.
          Enige probleem nog dat ik hard achteruit ga in cue points.

Maar goed lijkt me wel leuke combi.
          -2 x CDJ 900 met USB aansluiten op traktor als controller.
          -CDJ's met RCA aansluiten op DJM 850 (nieuwe modellen te duur)

Ik ga er eens over denken :)

Comment

Voor de prijs ven 2 cdj's heb je toch al een heel mooie controler? Wat volgens mij wel beter is als je toch met software wil werken.

Of je pakt de cdj's maar dan met recordbox? Kan je dan niet de lijsten op de laptop krijgen en de cdj's volledig gebruiken voor te draaien? Of ben ik verkeerd?

Comment

De CDJ 900's kan je direct met Rekordbox integreren via Pro DJ link, dus dat zou ook een optie zijn. Je blijft dan wel je hotcues missen.

De optie met Traktor zou in combinatie met de CDJ 900 wel prima werken. Je kan eventueel nog een X1 toevoegen waarmee je direct toegang hebt tot alle hotcues in Traktor.

Comment

Serato ondersteund volgens mij ook CDJ met HID. Recordbox kan ook idd.

Klinkt interessant allemaal ik ga het eens verder uitzoeken! Thanks

Comment

succes met uw zoektocht.
                  en ga zeker eens de winkel bezoeken om zelf te voelen hoe de verschillende modellen aan voelen en werken, en dan kom je er zeker wel uit.

Comment

Working...
                  X