Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Gear aankoopadvies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Gear aankoopadvies

Hallo allemaal,

Ik zal maar even een standaard opmaak gebruiken, dat maakt het een stuk makkelijker. Ik weet niet of ik hier onder het juiste forum-kopje zit, maar zo niet, laat me dat dan weten dan verplaats ik hem wel.

Ik zoek een?
    DJ turntable. De turntable moet minstens 2 kanalen hebben. Ik ben DJ bij een internet radio station voor zo'n 300 luisteraars. Erg klein dus. Waarom ik een Turntable wil is omdat ik aan het oefenen ben met mixen van plaatjes. Ook doe ik soms eigen optredens waar ik nu nog spullen voor moet huren. Verder wil ik yearmixes en seasonmixes gaan maken.

Wat is je budget?
    Aangezien ik een beginner ben wil ik niet te duur uitkomen. 400 euro vind ik al erg veel, maar ik wil graag kijken wat jullie misschien voor adviezen hebben. Als er iets supers tussen zit van 400 kan ik daar nog over nadenken. Realistische prijzen kan ik niet zomaar bedenken. Ik hoop tussen de 100-250 kwijt te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
    Het liefst heb ik 3 knoppen per kanaal voor high tones medium tones en bass tones, niet 2.

Wat heb je zelf al gevonden?
    Hercules DJControl Instinct S digitale DJ-controller €95,-
    Bax shop
    Pioneer DDJ-SB2 DJ-controller voor Serato DJ €249,-
    Bax shop
    Numark Mixtrack Pro 3 DJ controller €239,-
    Nogmaals Bax shop

Welke vragen heb je hier nog over?
    Wat denken jullie? Advies is van harte welkom. Concrete tables, maar ander advies mag natuurlijk ook.

Met Turntable bedoel je zo te zien een DJ Controller ;). Ik heb zelf de Mixtrack Pro 3 en ben er zeer tevreden over. Prima geschikt om mee te beginnen met mixen en zeker gezien de prijs een zeer uitgebreide en volwaardige controller. Verder heeft in principe heeft ieder merk een "low budget" controller (zoals je die van Pioneer al hebt gevonden) dus verder is het een kwestie van smaak.

Comment

Iemand adviseerde mij ook om de DJ live van ion te proberen. Ion Live DJ
      Heeft iemand daar ervaring mee of tips over?

Comment

Moet eerlijk zeggen dat ik voor de aanschaf van de Numark Mixtrack 3 Pro flink wat reviews en vergelijkingen tussen de verschillende controllers heb gelezen en dit is de eerste keer dat ik de Ion Live DJ zie. Gezien de prijs zou ik persoonlijk eerder gaan voor de Hercules DJControl Instinct S. Hercules is dan wel geen Numark of Pioneer maar wordt over het algemeen goed beoordeeld.

Comment

Working...
        X