Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe DJ Laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe DJ Laptop

Hallo!

Momenteel ben ik in het bezit van een DDJ-RZ en een Samsung New Series 9 laptop. Nu werkt de combinatie pioneer met samsung niet aangezien de dj set continu crasht terwijl als ik een Dell laptop aansluit mijn DDJ-RZ niet crasht. Eerst dacht ik dat de DDJ-RZ kapot was en heb hem ter reparatie gestuurd naar Kebe.nl. Echter konden zij dus niks vinden. Dit betekend dus dat ik een nieuwe laptop zal moeten aanschaffen.
    Ik heb al wat onderzoek gedaan naar wat voor laptop ik nodig heb en ik wil hem gebruiken voor zowel het dj'en met Rekordbox DJ als voor produceren met Fruity Loops of Ableton. Het is natuurlijk erg lastig om te weten welke specificaties ik het beste kan nemen als je er weinig verstand van hebt. De bepaalde esentiele specificaties die nodig zijn moet ik dus in beeld krijgen en mijn voorkeur gaat uit naar een Apple MacBook aangezien deze net wat stabieler zijn ook al zijn de meningen daar vast over verdeeld :). Ik wil waarschijnlijk naar een refurbished laptop gaan kijken. Ik wil eerst kijken wat voor specificaties het ideaalst zijn en dan vanuit daaruit te beslissen wat ik wil gaan kopen. Zo kan ik denk ik voor 1500 euro een goede refurbished laptop krijgen.
    Wat ik zelf al weet en iig eisen:
    - minimaal 15" om alles te kunnen zien op het scherm
    - mijn DDJ-RZ bezit 2 geluidskaarten dus er het maakt niet uit wat de geluidskaart in mijn laptop is, althans dat denk ik.
    - minimaal 500 gb geheugen, SSD is sneller en zitten geen draaiende onderdelen in dacht ik?

Vragen over specificaties die nodig zij:
    1. I7 Processor, maar hoeveel gHz moet deze zijn. Ik zie 2.2 en 2.3 sandy bridge staan... en sommige zijn 3.1, 3.3 of 3.5 gHz...
    2. Wat voor Memory moet er in zitten om soepel te draaien. Kan ik beter een 8 of een 16 nemen?
    3. Kan ik beter een Disk Drive HDD of een Disk Drive SSd halen?
    4. Wat voor USB aansluiting? Ik zie dingen als 2-480 Mbit/s en 2-5 GBPS/s
    5. Maakt de videokaart nog uit?
    6. Kan het uit met een HDD want dit scheelt aanzienlijk in de kosten.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen! En als je denkt dat ik nog iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag :)
    Alvast bedankt!

Originally posted by Florian96 View Post
    Hallo!
    Momenteel ben ik in het bezit van een DDJ-RZ en een Samsung New Series 9 laptop. Nu werkt de combinatie pioneer met samsung niet aangezien de dj set continu crasht terwijl als ik een Dell laptop aansluit mijn DDJ-RZ niet crasht.
    ......
    En als je denkt dat ik nog iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag :)
    Lijkt me eerder een software matig probleem dan hardware (kortom, probleem zou met elk computer kunnen gebeuren).
    Juiste drivers met versie van OS geïnstalleerd?

Comment

Ja, ik heb de juiste drivers. Het gekke is dat het met 2 verschillende Samsung laptops wel gebeurd maar met een Dell niet, dus het gebeurd niet met elke computer, alleen de Samsungs.
      Hetgeen wat er gebeurd is dat hij na 10 minuten draaien begint te kraken en daarna crasht. Ik zelf zou niet weten wat het probleem op de computer zelf zou kunnen zijn...

Comment

Hoeveel intern geheugen heeft de Samsung (32 of 64 bit)?
        Audio instellingen in Rekordbox DJ goed staan (buffers)?

Comment

De Samsung die ik gebruik voor dj'en heeft een Ram van 4 GB, een intel Core i 5, 1.7 GHZ en is 64-bits.
          Heb nooit iets aan het bufferformaat veranderd. Staat nu op 480 samples (10.0 ms). Ik zou ook niet weten wat dit inhoud.

Comment

Ik heb met de verschillende buffers (samples) gespeeld maar hiermee kreeg ik geen verschil in de snelheid van crashen en het kraken.
            Weet iemand anders wat het zou kunnen zijn?

Comment

Samsung is weer zo'n merk dat allerlei 'handige' software vanaf de fabriek mee installeert. Best kans dan een van die 'onmisbare' programma's conflicteert met de driver van je controller. Als je toch al van plan bent om naar een ander systeem te kijken, dan zou ik adviseren om toch eerst even een clean install op je laptop te maken.

Dit betekent je systeem formatteren en een kale Windows versie erop zetten (dus geen Samsung recovery gebruiken ofzo). Hierna installeer je alleen het noodzakelijke, dus de software die je nodig hebt om de controller te kunnen gebruiken.

Comment

Super Ronald! Ik ga van het weekend eens proberen om dit te doen. Zou leuk zijn als het op die manier is opgelost. Zitten inderdaad veel Samsung apps op waar je toch niks mee doet...

Comment

Zelf gebruik ik een Traktor S5 in combinatie met een MacBook Pro Retina, i5 (2.6 ghz, 8 GB RAM, 256 gb SSD) (1500 euro nieuw). Ik heb nooit crashes, audio glitches of dergelijke gehad. Ook gebruik ik ableton op mac, en dat werkt ook perfect. Vaak zie ik vrienden DJ'en op een Windows laptop, en dat crasht me net een beetje te vaak. Een MacBook is gewoon net iets meer optimized.

Voor het draaien van DJ-software heb je eerlijk gezegd niet een i7 nodig. Een i5/i7 met een Ghz boven de 2 werkt altijd goed, omdat ze ook kunnen turboboosten. 8 GB RAM is meer dan genoeg voor DJ'en. Een SSD is ook zeker een must, aangezien je een laptop vaak gaat meenemen is de kans groter door de bewegende onderdelen dat hij een keer crasht, en je wil natuurlijk niet dat je al je muziek kwijt bent. Een SSD van 256 GB is genoeg voor mij, en als ik dingen niet gebruik gaan ze gewoon rechtstreeks naar mijn externe harde schijf. Een goede videokaart zul je niet nodig hebben voor het draaien van een DJ programma. Qua USB-aansluitingen komen alle Macs met USB 3 en daar zit niet zoveel merkbaar verschil tussen, dus ik zou daar bij het kopen niet op letten.

Comment

Working...
                  X