Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer controller vs CDJ/XDJ spelers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer controller vs CDJ/XDJ spelers

Beste allemaal,

Graag jullie hulp gevraagd om het volgende:

Voor mijn hobbymatige dj werkzaamheden draai ik op 2*CDJ2000 en een DJM800. Deze set neem ik wel eens mee naar feestjes waarvoor ik geboekt wordt. Meestal zijn dit jeugdfeestjes, maar soms ook een bruiloft of een grote feesttent waar ik dan inprik bij een geluidsman.
    Daarnaast ben ik werkzaam in een discotheek als dj waar een setje CDJ/DJM-Nexus aanwezig is.

Nu is het zo dat 1 CDJ2000 telkens uitvalt. Het scherm wordt zwart en na 30 sec. wachten komt de speler weer bij. Hij blijft wel doorspelen, maar ik vertrouw het niet. Daarnaast is mijn DJM800 ook al weer wat jaartjes oud en begint deze langzaam wat gebreken te vertonen (1 kanaal ruist, potmeter van de filter maakt soms slecht contact). Ik ben van plan om mijn CDJ2000 aan te bieden ter reparatie, met in mijn achterhoofd al het scenario dat het niet meer te repareren is. Gezien ook mijn DJM800 al aan het aftakelen is, zal ik langzaam toch eens me moeten verdiepen in een nieuw dj-setje.

De huidige prijzen van de CDJ2000NXS2 en de DJM900NXS2 vliegen wat mij betreft een beetje de pan uit. Het is een hobby en ik zou het fijn vinden als ik hiermee mijn set nog terug zou kunnen verdienen. Met de huidige prijzen is dit voor mij onmogelijk (zeker gezien de levensduur van een CDJ2000 bij normaal gebruik).
    Nu heb ik laatst al een XDJ1000 gehuurd. Een hele fijne speler die vele malen goedkoper is en nagenoeg evenveel functies heeft. Ik heb overwogen om 2 van deze spelers aan te schaffen met een tweedehandse DJM900/2000.

Hier is het eerste dilemma al: Ga ik voor de DJM900 of voor de DJM2000? De prijs is op de tweedehandsmarkt nagenoeg gelijk.

Tijdens mijn zoektocht zijn de controllers van Pioneer mij ook niet onbekend gebleven. De DDJ-SZ of DDJ-RZ bijvoorbeeld. Een hele mooie controller met de layout van een NXS-set. Op dit moment heb ik mijn collectie op een USB-stick staan. Niet de hele collectie staat nog in mijn Rekordbox i.v.m. het crashen van mijn pc een aantal jaren geleden. Dan zou ik dus mijn collectie weer moeten importeren in Rekordbox wat me enorm veel tijd gaat kosten (pak 'm beet 5.500 tracks).

Wat zouden jullie doen? Ik wil sowieso compatible blijven met de cdj2000's. Ik heb voor mijn privegebruik een macbook pro. Deze zou ik kunnen gebruiken in combinatie met de controller en evt op locatie met de cdj2000. Echter kan ik ook mijn mac thuislaten en een usb-stick in een xdj proppen. Prijstechnisch is een controller net wat interessanter. Is het raadzaam om dat te doen of juist wat meer uit te geven?

Ik zie graag een onderbouwde reactie tegemoet. Alvast bedankt voor jullie moeite en het meedenken.

Groet,
    Sosa

persoonlijk zou ik eerst uw beschikbaar budget bekijken.

en dan eens naar baxshop rijden en zelf de controllers en spelers eens grondig testen.

wij kunnen ons gedacht geven.. maar jij weet het beste wat jij het prettigste vind om mee te werken.

maar mijn persoonlijke ervaring is dat de xdj-rx een vrij kompleet toestel is en redelijk betaalbaar.
    die om kan met usb-stick, recordbox en recordbox dj, en midi
    maar als je meer dan 2 deck's wil en een mixer met meer dan 2 kanalen valt hij ook al direct af.

Comment

Die XDJ 1000's zijn gewoon hartstikke leuke spelers en doen qua functionaliteit nauwelijks onder voor een CDJ 2000. Of de XDJ 1000 ook voor on the road gebouwd is? Het is hoe je ermee omgaat natuurlijk. Als je beide spelers voelt en beetpakt dan merk je wel dat de 2000's toch net even wat zwaarder / degelijker zijn uitgevoerd. De 2000's zijn dan ook weer een klein slagje groter.

Een DJM 2000 zou ik lekker laten voor wat het is. De indeling is gewoon niet logisch wanneer je een 12 inch mixer gewend bent. De extra functionaliteit is alleen leuk wanneer je heel veel met midi doet. De effecten zelf voegen ten opzichte van een DJM 900 niet zoveel toe.

Comment

Working...
      X