Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar op letten bij aanschaf tweedehands Pioneer CDJ 2000 + DJM 800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar op letten bij aanschaf tweedehands Pioneer CDJ 2000 + DJM 800

Goedenavond,

Morgen ga ik een tweedehands Pioneer set halen, namelijk de CDJ 2000 met DJM 800 mixer.
    Ik maak de overstap van de CDJ/DJM 350 set.
    Het is best wel een grote stap aangezien de 350 set erg beperkt was.
    Daarom vraag ik me af: Wat zijn nu de hoofdpunten die ik het best kan testen op mankementen?

Natuurlijk zijn er genoeg dingen waarvan ik weet daar moet ik (extra) op letten.
    Maar er zullen vast dingen zijn die voor mij onbekend zijn.
    Kunnen jullie mij vertellen waar jullie precies op letten bij zo'n aankoop.
    Misschien zijn er dingen die op het eerste gezicht niet opvallen, maar wel van grote betekenis kunnen zijn.

Ik hoor het graag.

Luc

Wellicht heb je de set inmiddels opgehaald, maar er zijn een aantal dingen die je kan testen.

De play + cue knoppen van de spelers moeten nog klikken. Je moet als het ware een soort van schakelaar voelen wanneer je de knop indrukt. Je hoort de klik ook bij een goed werkende set knoppen.

Het loopwerk kan je ook testen. Neem een paar originele en gekopieerde cd's mee. Test of alles probleemloos gelezen wordt en let op vreemde geluiden. Vergelijk de resultaten van beide spelers met elkaar.

Test bij de mixer of alle pothmeters + faders nog 100% werken. Dit doe je door te zorgen dat er speakers op de master staan aangesloten zonder dat er een bron geluid produceert. Het volume mag je best wat opendraaien zodat er een lichte ruis te horen is.

Zet dan alle faders open en draai aan de pothmeters. Wanneer je gekraak hoort dan duidt dit op slijtage. Ook door het op en neer bewegen van de faders krijg je een indruk van de toestand.

Vervolgens herhaal je dezelfde stappen, maar dan wel met een geluidsbron. Nu kun je testen of alle faders (wanneer ze dicht staan) geen geluid meer doorgeven en of alle EQ's nog wel doen wat ze moeten doen.

Test ook even de effectenmodule door alle effecten een voor een even door te lopen.

Comment

Top bedankt!
      Ik heb de set inmiddels gehaald en alles werkt tot nu toe perfect dus dat is mooi.

Comment

Working...
      X