Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis / Zoem uit monitoren.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis / Zoem uit monitoren.

Beste leden,

Merk sinds een tijdje dat er uit mijn monitoren (KRK RP 8 G2) een bepaalde ruis / zoem komt.

Als ik de monitoren aanzet, ongeacht stroom uit een stopcontact of stekkerdoos, hoor ik een hele lichte ruis/zoem. Echter is dit te verwaarlozen. Maar wanneer ik de mixer (A&H Xone 22) aanzet is dit vele malen erger. De monitoren zijn met XLR kabels (Procab REF710) aan de mixer aangesloten. Ook hierbij is er geen verschil of de stroom voor de mixer uit het stopcontact of stekkerdoos komt.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Of is dit de oorzaak van het gebruik van een analoge mixer?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Last edited by Snuk909; Wednesday-21-09-2016, 10:31.

Draai je kabels eens aan, kijk of er vuil tussen zit.

K heb het probleem zelf ook gehad, bij mij was de oplossing simpel, gewoon de kabels wat aandraaien :mrgreen:

Comment

Dit heeft meer weg van een aardlus en je kan makkelijk de proef op de som nemen door je speakers aan te sluiten op een ongeaard(e) stopcontact / stekkerdoos. Als dit inderdaad de oorzaak is, los het dan netjes op met een DI box.

Comment

Bedankt voor jouw reactie! Mocht het inderdaad de oorzaak zijn, welke DI box raadt jij voor mijn setup aan?

Comment

Deze bijvoorbeeld. Dan hoef je niet met andere kabeltypes aan de slag

Comment

Working...
          X