Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cuepoints in Rekordbox slaan niet (juist) op...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cuepoints in Rekordbox slaan niet (juist) op...

Hallo en alvast de allerbeste wensen voor 2017 gewenst :)

Ik heb een vraagje m.b.t. Rekordbox en het maken van cuepoints voor gebruik in mijn XDJ RX. Inmiddels heb ik op twee USB sticks een leuke hoeveelheid muziek gezet, cuepoints gemaakt etc. Maar ik kom er steeds weer achter dat hoe ik de cuepoints ook zet en opsla deze altijd beginnen 00.00.000, dus het echte begin van de track. Ook al zet de cuepoint later, wat ook de bedoeling is, de track blijft beginnen bij 00.00.000. Na het plaatsen van de cuepoint sla ik hem op door op Memory te drukken waarna ik de tracks wegschrijf op mijn USB stick maar dit lijkt toch niet de goede manier te zijn en waarschijnlijk doe ik iets fout ;)
    Ik sluit hierbij even een voorbeeldscherm bij:

Zoals jullie kunnen zien heb ik hier de cuepoint juist gezet en daarna opgeslagen door op Memory te drukken, toch staat het opgeslagen cuepoint weer op 00.00.000 en niet daar waar ik dacht dat ik hem had opgeslagen. Dit lijkt zich ook voor te doen bij alle cuepoints in mijn muziekbibliotheek, daarom hoop ik dat iemand van jullie mij verder kan helpen. Het maken van cuepoints moet toch eigenlijk heel gemakkelijk gaan???
    In ieder geval heel veel dank voor jullie hulp! :)

MvG
    Sybrand

Hoi Sybrand,

Waarom gebruik je niet de A,B,C hotcue's? :)
    Dit maakt je leven een stuk makkelijker.

Gr. Wesley

Comment

Hoi Sybrand,

als ik jouw foto's van Recordbox bekijk zijn er wel degelijk cuepoints opgeslagen.
      Je ziet dit aan de rode pijltjes aan het begin van en track. Ook de vermelding "cue" staat aangegeven.
      Je kunt deze cuepoints oproepen door de gewenste track te selecteren, waarna je drukt op "call >".
      Nu begint de track op de plaats waar jij een memory hebt gemaakt.

Als ik me niet vergis (houd me tengoede), kan dit ook door in instellingen de gevoeligheid van het aantal dB's aan te passen (-60 dB) waardoor automatisch de track begint bij de eerste beat.

Groetjes Raymond.
      Last edited by DJKiwi; Monday-02-01-2017, 13:39.

Comment

Working...
      X