Onlangs heb ik Algoriddim DJ2 ontdekt, wat leuk samenwerkt met een Ipad en spotify integratie.
Hierdoor is het behoorlijk gaan kriebelen en wil ik een DJ controller aanschaffen!
(vroeger met CD's en simpel meng paneeltje wat gerommeld en later veel met mixmeister)
Nu uiteraard het dilemma, waar doe ik goed aan wat kan ik het beste kopen?
Het liefst wil ik dat het aan de volgende eisen voldoet:
- Geïntegreerde geluidskaart in de controller
- Compatibel met Ipad, zodat je gemakkelijk aan nummers komt via spotify
- Geschikt dus voor het programma Algoriddim DJ2 of werkt er meer met spotify
(of op advies ga ik andere software gebruiken als dit beter is)
- Want welke software eigenlijk en waarom: Algoriddim DJ2 / Serato DJ / Traktor
Welke controller zou ik goed aan doen onder de € 500,- aantal suggesties:
(of hier een betere suggestie)
Reloop Beatpad 2 DJ-controller
De Native Instruments Traktor Kontrol S2 MK2
Pioneer DDJ-SB2 DJ-controller voor Serato DJ
Numark Mixtrack Pro 3 DJ controller
Pioneer DDJ-WeGO4-K DJ controller zwart
En als ik iets koop is het ook mogelijk het niet alleen te gebruiken voor live mixen maar ook bijvoorbeeld met mixmeister? En ook om eventueel later alsnog over te stappen naar bijvoorbeeld Traktor. En klopt het dat een eventuele live mix ook op te nemen is met een digitale recorder welke ook bijvoorbeeld voor gitaar wordt gebruikt? En kan elke controller dit?
Waarschijnlijk is er nog veel meer om rekening mee te houden zoals aansluiting evt usb stick of niet alleen Ipad maar ook Laptop maar ik weet niet wat mogelijk is met dit budget.
Sorry waarschijnlijk te veel (beginners) vragen maar hoop dat een aantal van jullie me toch op weg kunnen helpen de juiste keuze te maken.
Bedankt alvast.
Hierdoor is het behoorlijk gaan kriebelen en wil ik een DJ controller aanschaffen!
(vroeger met CD's en simpel meng paneeltje wat gerommeld en later veel met mixmeister)
Nu uiteraard het dilemma, waar doe ik goed aan wat kan ik het beste kopen?
Het liefst wil ik dat het aan de volgende eisen voldoet:
- Geïntegreerde geluidskaart in de controller
- Compatibel met Ipad, zodat je gemakkelijk aan nummers komt via spotify
- Geschikt dus voor het programma Algoriddim DJ2 of werkt er meer met spotify
(of op advies ga ik andere software gebruiken als dit beter is)
- Want welke software eigenlijk en waarom: Algoriddim DJ2 / Serato DJ / Traktor
Welke controller zou ik goed aan doen onder de € 500,- aantal suggesties:
(of hier een betere suggestie)
Reloop Beatpad 2 DJ-controller
De Native Instruments Traktor Kontrol S2 MK2
Pioneer DDJ-SB2 DJ-controller voor Serato DJ
Numark Mixtrack Pro 3 DJ controller
Pioneer DDJ-WeGO4-K DJ controller zwart
En als ik iets koop is het ook mogelijk het niet alleen te gebruiken voor live mixen maar ook bijvoorbeeld met mixmeister? En ook om eventueel later alsnog over te stappen naar bijvoorbeeld Traktor. En klopt het dat een eventuele live mix ook op te nemen is met een digitale recorder welke ook bijvoorbeeld voor gitaar wordt gebruikt? En kan elke controller dit?
Waarschijnlijk is er nog veel meer om rekening mee te houden zoals aansluiting evt usb stick of niet alleen Ipad maar ook Laptop maar ik weet niet wat mogelijk is met dit budget.
Sorry waarschijnlijk te veel (beginners) vragen maar hoop dat een aantal van jullie me toch op weg kunnen helpen de juiste keuze te maken.
Bedankt alvast.