Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio Technica aansluiten op mixer, LINE of PHONO?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audio Technica aansluiten op mixer, LINE of PHONO?

Beste DJ's,

Ik heb zojuist een Audio Technica LP120 gekocht en deze wil ik aansluiten op mijn Pioneer DJM800 mixer.
    Voorheen heb ik altijd mijn platenspelers aangesloten in de PHONO ingang op de mixer, maar nu dat de LP120 een pre-amp heeft (waar ik tevens nog nooit van gehoord heb) werkt dit volgens mij net ff wat anders.
    Mijn DJM800 staat gewoon aangesloten via LINE IN op mijn versterker, en op de versterker staan mijn speakers aangesloten. Ik wil natuurlijk het beste geluid uit mijn platenspeler krijgen dus wil ik wat meer te weten krijgen hier over.
    Als het kan wil ik de hele pre-amp niet hoeven te gebruiken omdat ik gewoon mijn eigen versterker wil blijven gebruiken, is het mogelijk om de pre-amp uit te zetten op de LP120? Zo ja, hoe?

Hallo Randy,

Een phono ingang wil zeggen dat dit een ingang is waarachter een phono preamp zit ingebouwd.
    Een phono pre amp is nodig om het signaal van een platenspeler element te versterken en te corrigeren.
    Deze wordt dan versterkt naar een line niveau signaal.
    Nu zijn er platen spelers met een ingebouwd phono preamp welke dus een line uitgang geven.
    Of zoals die van jou welke je in of uit kan schakelen (op stand phono is ingebouwde phono preamp uit, in line stand aan).
    Dit kan handig zijn als je apparatuur geen phono ingang heeft.
    Kortom, een platenspeler heeft ALTIJD een phono preamp nodig. Deze kan of in de platenspeler ingebouwd zijn of in het apparaat waarop je het aansluit of apart er tussen gezet worden.

Op jou platenspeler kan de preamp met een klein schakelaar op de achterzijde (naast USB) uitgezet (op phono zetten) worden.

Persoonlijk zou ik er echter voor kiezen om die wel te gebruiken en niet de preamp in je apparatuur.
    Dus de line in op je mixer en niet de phono (na de mixer is alles line).
    Dit zodat je het signaal zo snel mogelijk (in de platenspeler) al naar een line niveau hebt versterkt.
    Maar goed, ik ben al jaren blij dat ik verlost ben van de nadelen van platenspelers.;)
    Last edited by BT-Studio; Sunday-21-05-2017, 09:35.

Comment

Wat zullen de verschillen precies zijn dan wanneer ik hem in LINE doe in mijn mixer of in PHONO? En waarom zou jij persoonlijk de platenspeler aansluiten op Line in?
      Ik wil even zeker weten waar ik nu het beste geluid mogelijk uit haal, zodat ik daar rekening mee kan houden als ik hem zo dadelijk aansluit.

Comment

Als je hem op line in aansluit gebruik je de phono preamp van de mixer niet.
        Op de phono ingang wel. Luister maar naar het verschil. (Wel phono op de platenspeler gebruiken)
        Mijn voorkeur voor de line out op de platen speler is omdat dan het signaal een hoger niveau heeft welke door de aansluit kabels gaat.
        Minder gevoelig voor verstoringen.
        Last edited by BT-Studio; Sunday-21-05-2017, 10:44.

Comment

Working...
        X