Announcement

Collapse
No announcement yet.

Telefoon via phono/line/cd ingang op mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Telefoon via phono/line/cd ingang op mengpaneel

Hoi,

Ik zit een beetje met een vraag, graag wil ik mijn telefoon aansluiten op mijn mengpaneel (Pioneer DDJ SX).
    Zelf heb ik al een beetje zitten kijken of dit gaat via de cd aansluiting of via de phono/line aansluitingen, ik ben redelijk nieuw op dit gebied dus heb ook werkelijk geen idee waar deze ingangen voor dienen.
    Afgezien dat ik weet dat ze dienen voor platenspelers en cd spelers en etc. Nu is mijn vraag dus, is het mogelijk om een telefoon aan te sluiten als 'muziekspeler' zonder dat er schade aan de ingangen wordt geleverd?

Met vriendelijke groet,
    Bas

PS. Toen ik dit uitprobeerde, deed de muziek het op beide ingangen.

Originally posted by balvert View Post
    Hoi,

is het mogelijk om een telefoon aan te sluiten als 'muziekspeler' zonder dat er schade aan de ingangen wordt geleverd?
    Yup, de meeste moderne mengpanelen kunnen zelfs signalen tot 20dB verwerken (10Vpp), afkomstig van modulaire synthesizers. Geluid uit je telefoon is -10dBV. Als je het zeker wilt weten: dit staat (meestal) in de handleiding van je mengpaneel.

Peter

Comment

Welk 'audio' uitgang op de telefoon gebruik je?
      Een hoofdtelefoon uitgang is bedoeld om er een hoofdtelefoon op aan te sluiten. :)

Comment

Ik weet niet of het bericht is aangekomen, daarom nogmaals;
        Ik bedoel inderdaad de hoofdtelefoon uitgang op mijn telefoon. Dit had ik laatst uitgeprobeerd en dit werkte zonder problemen (er kwam gewoon goed geluid uit).
        Of kan/mag dit niet?

Verder kunnen jullie merken dat ik redelijk nieuw ben op dit gebied, maar doe mijn best en op dit forum kan je uiteraard ook weer dingen leren ;)

Groetjes!
        Last edited by balvert; Thursday-22-06-2017, 22:06.

Comment

Je zal niks stuk maken en als je tevreden bent met de resultaat zeg ik gaan.

Comment

Het kan gewoon!

Peter

Comment

Working...
            X