Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-R1 bpm problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer XDJ-R1 bpm problemen

Hi iedereen!

Ik heb een Pioneer XDJ-R1 en ik heb problemen met de bpm. Als ik een usb in mn set stop met muziek die ik in Reckordbox heb gezet, doet de bpm raar. De bpm schommelt en gaat niet op 128. Ik kan beatmatchen maar dan moet de bpm wel stil staan.

Heeft iemand ook dit probleem gehad en hoe is het opgelost?

Staat bij de instellingen de BPM op dynamisch? Misschien helpt het om die even op vast te zetten. Daarnaast, gaat het om elektronische muziek? Disco is bijvoorbeeld met een drummer dus schommelt het BPM omdat deze persoon gewoonweg geen computer is en dus niet perfect.

Comment

Heel erg bedankt voor je reactie! In de instellingen van mijn set staat niks over de BPM, in rekordbox wel en hij stond op vast. Ik draai elektronische muziek, met een beat gemaakt op de computer. Zou het iets anders kunnen zijn? Ik denk dat het geen defect is want dit dachten ze in de winkel wel en toen kreeg ik een nieuwe r1, met hetzelfde probleem.

Comment

Waar ik het over heb staat bij instellingen --> muziekstuk analyse. Daar staat dan BPM normaal of dynamisch. Heb je het probleem trouwens bij elk nummer?
        Wat ik ook nog hebt is bij CDJ en Apparaat --> instellingen automatisch toepassen op apparaten [aangevinkt] en Synchronisatie UIT. Ik weet niet zeker of dat de oplossing kan zijn, maar het klinkt voor mij enigszins aannemelijk.
        Dan nog de standaardvraag: heb je wel de laatste versie van het programma?

Comment

Working...
        X