Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDJ-SR2 of Pioneer DDJ-SX2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDJ-SR2 of Pioneer DDJ-SX2

Hallo Allemaal,

ik twijfel enorm om een SR2 of een SX2 aan te schaffen. Wat raden jullie mij aan ?

is de SX2 zijn prijsverschil waard ? Want dit model is toch al 4jaar oud. Terwijl de SR2 een volledig nieuw model is.

Graag had ik jullie advies gehad, misschien is er iets dat ik over het hoofd zie ?

btw: t'is de bedoeling om deze te gebruiken familie feesten (huwelijksfeesten op komst, eindejaarsfeesten enz....)

Bedankt

Vraag jezelf in eerste instantie af wat je werkelijk nodig hebt, wat je belangrijk vindt en wat leuk is om er bij te hebben.

Zo heeft de SX2 een volwaardige mixersectie aan boord, die bij de SR2 een stuk minder uitgebreid is. Hetzelfde geldt voor analoge extra inputs, daar heeft de SR2 maar 1 aansluiting voor, terwijl je bij de SX2 elk kanaal analoog kunt laten binnenkomen op je console.
    Ben je een DJ die met maximaal 2 decks werkt en vooral allerlei plaatjes in verschillende genres in elkaar overmixt en verder niet veel poespas nodig heeft, dan zou een SR2 voldoende zijn. Wil je toch een controller met veel body en meer doorgroeimogelijkheden (qua techniek, functionaliteit) dan is een SX2 misschien beter.

Bedenk je ook goed of je met Rekordbox of met Serato wilt gaan draaien, want voor elk van de controllers is ook weer een Rekordbox tegenhanger te vinden. (DDJ-RR, of DDJ-RX)

Zet per model de voor- en nadelen eens tegen elkaar weg. Wat houd je dan over, wat voor jouw toepassing belangrijk is? De console die daar het beste bij aansluit past dan waarschijnlijk het beste bij je.

Comment

Hey Rick,

Bedankt voor je antwoord.

Ik zou vooral willen herbeginnen met het programma djay pro zodat ik via mijn spotify account kan draaien en geen muziek hoef aan te kopen of downloaden. Nadien als ik echt op verplaatsing wil gaan draaien misschien dan serato gebruiken.

Ik mix vooral met 2 kanalen maar af en toe ga ik iemand meenemen die aan de hand van een live instrument (saxo) op mijn gespeelde nummer ga meespelen. En aangezien de sr2 geen 4 echte kanalen heeft lijkt mij dit niet echt ideaal.

Ik lees ook het op internet dat de vorige versie van de sr2 de sr een minder goed geluisdkaart aan boord heeft. Klopt dit effectief ? Is daar echt een horend verschil op ?

Comment

Ik zou vooral willen herbeginnen met het programma djay pro zodat ik via mijn spotify account kan draaien en geen muziek hoef aan te kopen of downloaden. Nadien als ik echt op verplaatsing wil gaan draaien misschien dan serato gebruiken.
        Is een Reloop Mixon 4 dan niet meer iets voor je? Die is al gemaakt om samen te werken met Algoriddim Djay en biedt directe tabletondersteuning.

Koop je een Pioneer SX of SR2 dan betaal je eigenlijk ook voor meegeleverde software waar je dan vervolgens niets mee gaat doen. Ze worden wel ondersteund door Djay overigens al wordt de SR2 niet specifiek genoemd.

Ik mix vooral met 2 kanalen maar af en toe ga ik iemand meenemen die aan de hand van een live instrument (saxo) op mijn gespeelde nummer ga meespelen. En aangezien de sr2 geen 4 echte kanalen heeft lijkt mij dit niet echt ideaal.
        Ik zou dan werken met een losse analoge PA-mixer, waar je beter controle hebt over aangesloten microfoons. De meeste DJ controllers bieden wel microfoonondersteuning maar vaak niets meer dan een volumeregeling en misschien een gain of talkover. Kortom, alles wat je als DJ nodig hebt, maar niet om een instrument mee te mixen. Kan zo simpel zijn als een Behringer mixertje met gainregeling, volumefader, basis EQ, low cut enz. en die hoef je dan enkel mee te nemen als je met de saxofonist werkt.

Ik lees ook het op internet dat de vorige versie van de sr2 de sr een minder goed geluisdkaart aan boord heeft. Klopt dit effectief ? Is daar echt een horend verschil op ?
        Durf het niet te zeggen, beide exemplaren hebben een 24-bits 44.1 kHz geluidskaart aan boord. Maar inderdaad, wie hoort daar effectief verschil in?

Comment

Hallo Rick

bedankt voor je duidelijk feedback. Maar Reloop is geen optie voor mij, heb vroeger altijd Pioneer gebruikt... en was daar altijd heel content van. En iedereen rond mij gebruikt ook Pioneer

Comment

Originally posted by SamualSS
            Je kunt Spotify op djay pro spelen met behulp van de Music Converter voor Spotify van AudFree. Het zal u helpen de muziekdownloads te krijgen. De tool geeft je de verliesloze Spotify-bestanden terug en je kunt ze vervolgens op elk gewenst moment offline op djay pro afspelen. Ik hoop dat het je kan helpen.
            Dit is niet helemaal waar. Ja je kunt met djay pro muziek streamen en opslaan vanaf spotify maar houd er wel rekening mee dat dit technisch gezien ILLEGAAL is. Ook is spotify alles behalve "lossless" maar aangezien de meeste mensen tegenwoordig deze audiokwaliteit gewend zijn is het prima te gebruiken zolang je dat risico wilt lopen.

Groet, Bart | Bax Music

Comment

Working...
            X