Om een heel erg lang verhaal kort te maken ben ik 10 jaar actief geweest in de house & techno scene en gedraaid met de bekende dj set-ups al die jaren. Nu wil ik me gaan storten op een totaal ander genre namelijk de latin dansfeestjes. Hierin wordt een mix gedraaid van salsa, bachata en kizomba. Veel DJ's maken hier gebruik van DJ-Controllers van Pioneer of de All-In-DJ systemen van Pioneer.
In mijn house & techno tijd heb ik ook een periode gedraaid met laptop in combinatie met Traktor Scratch echter kwam ik er achter dat dit niets voor mij was. De hoeveelheid informatie die het programma mij gaf leidde af van wat op de vloer gebeurde waardoor ik echt veel minder mee kreeg van wat in het publiek gebeurde ten opzichte van het klassieke draaien met USB & Vinyl.
Ik heb mijn ogen laten vallen op de Pioneer XDJ-RX2 echter heb ik toch nog 2 vragen aan de kenners hiervoor.
In mijn house & techno tijd heb ik ook een periode gedraaid met laptop in combinatie met Traktor Scratch echter kwam ik er achter dat dit niets voor mij was. De hoeveelheid informatie die het programma mij gaf leidde af van wat op de vloer gebeurde waardoor ik echt veel minder mee kreeg van wat in het publiek gebeurde ten opzichte van het klassieke draaien met USB & Vinyl.
Ik heb mijn ogen laten vallen op de Pioneer XDJ-RX2 echter heb ik toch nog 2 vragen aan de kenners hiervoor.
- Mocht ik toch om een of andere reden mijn laptop willen gebruiken om te DJ'en welke programma's werken dan op de macbook die je op de RX2 kan aansluiten?
- Zijn er meer programma's buiten DJay die Spotify integratie hebben, voor dat ene liedje die je niet hebt kunnen kopen in 320kbs?
- Stel het is niet mogelijk om laptop aan te sluiten op RX2, kan je wel een andere controller op de RX2 aansluiten die je dan weer via kabel op een iPad of laptop aansluit waarbij DJay gemixed kan worden met de RX2?
Comment