De situatie is als volgt: ik ben in het bezit van een Xone 43 (echt een top apparaat overigens), maar ik draai toch steeds vaker in opdracht van bedrijven die een DJM 900 nexus of nexus 2 klaar zetten. Ik snap hoe het meeste werkt maar het effect ervan is iets wat ik erg moeilijk in kan schatten (bijvoorbeeld met de ms bij de delay). Daarom wil ik de overstap maken naar een DJM. Ik kan dan thuis oefenen. Daardoor weet ik gewoon dat wat thuis werkt ook tijdens het dj'en werkt.
Mijn budget reikt tot 1300 euro. Van dat geld kan ik denk ik het beste een nieuwe DJM 750mk2 kopen of een tweedehands DJM 900nexus. Voor mijn gevoel is het een beetje nieuw tegenover meer functies, maar voor zover ik kan ontdekken ontbreken er alleen een paar effecten en de balance op de master en de strip bij het effecten scherm.
Wat is volgens jullie de beste keuze? Daarbij een aantal voor mij belangrijke punten:
- Wat gaat het langste mee voor in de toekomst
- De DJM wordt niet verhuurd.
- Ik wil mijn RMX 1000 erbij blijven gebruiken
- Geluidskwaliteit
Of is sparen om een DJM 900nxs2 te kopen echt de moeite waard?
Mijn budget reikt tot 1300 euro. Van dat geld kan ik denk ik het beste een nieuwe DJM 750mk2 kopen of een tweedehands DJM 900nexus. Voor mijn gevoel is het een beetje nieuw tegenover meer functies, maar voor zover ik kan ontdekken ontbreken er alleen een paar effecten en de balance op de master en de strip bij het effecten scherm.
Wat is volgens jullie de beste keuze? Daarbij een aantal voor mij belangrijke punten:
- Wat gaat het langste mee voor in de toekomst
- De DJM wordt niet verhuurd.
- Ik wil mijn RMX 1000 erbij blijven gebruiken
- Geluidskwaliteit
Of is sparen om een DJM 900nxs2 te kopen echt de moeite waard?