Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke set

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met wat hobby DJ werk.
    hier heb ik toen een klein pioneer serato mengtafeltje voor gekocht en het is super leuk om te doen.
    echter vind ik het werken met een computer niet heel praktisch en ben dus op zoek naar een stand alone set-up.

ik heb gekeken naar 2 opties:
    1: Pioneer XDJ-RX2
    2: denon prime set.

ik ben vrij nieuw in de dj wereld maar wil wel goed spul, zal voorlopig niet gaan draaien buiten de deur (moet het eerst leren)

zou het een verstandige keus zijn om met een prime set te starten?

Als je wel van plan bent om buiten de deur te gaan draaien dan zou ik voor de XDJ-RX2 gaan. Pioneer is nog steeds de standaard in clubs en zal dat naar mijn verwachting nog wel wat jaren blijven. Ook is de RX2 een stuk beter te verplaatsen mocht dat nodig zijn.

Als het alleen maar thuis staat dan zou ik lekker voor de prime set gaan. Deze is een stuk uitgebreider, waardoor je er denk ik langer plezier van zal hebben. Daarnaast vind ik dat de prime set wel wat degelijker aanvoelt dan de RX2. Ook is een prime set in staat om (met een programma) muziek en zaken zoals cuepoints over te nemen van Rekordbox (dat is software om onder andere muziek mee te analyseren en playlists te maken). Andersom is dat niet het geval.

Comment

Working...
    X