Announcement

Collapse
No announcement yet.

mengpaneel/dj set beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mengpaneel/dj set beginner

hallo,

ik zoek een mengpaneel.
    of eventueel een complete set.

het is voor een beginner, voor een mengpaneel los mag rond de 200 euro kosten.
    Het mag een 2-kanaals mengpaneel zijn.
    3 of 4 mag eventueel ook.

Het zou leuk zijn als er een paar effecten op zitten.
    Moet eenvoudig op de computer aan te sluiten zijn.
    input voor e.v.t. een microfoon, maar is niet nodig.
    Output voor hoofdtelefoon wel

Zou een MIDI-controller ook kunnen voldoen aan je eisen? Die is nog eenvoudiger op je PC aan te sluiten door middel van USB en werkt als een tierelier door middel van een leuk stukje software (wat veelal wordt meegeleverd).

Of wil je er ook nog tabletop CD-spelers bijhebben?

Comment

ja misschien wel, voor later als eventuele uitbreiding of iets dergelijks.

Het hoeft niet moeilijk te zijn,
      gewoon iets simpels, met wat effecten, en minimaal 2-kanaals maar meer mag natuurlijk

Comment

midi controller:
        Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Anders kun je ook gewoon Traktor Pro kopen/downloaden -al dan niet legaal. Dat is een héél goed djprogramma, alles erop en eraan.

Comment

Maar laten we wel wezen dat we geen illegale downloads gaan promoten of aanbevelen op het forum.

Comment

Ja maar ik wil alleen nog via de computer een nummer in de docks zetten,
            de rest wil ik allemaal op het mengpaneel doen, wat werkt veel sneller, makkelijker en beter als wanneer je effecten via de computer gaat doen.

Dus ik wil echt een mengpaneel.

Comment

Ik zou dan een mengpaneel kopen en de effecten apart kopen

Behringer DX626 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

lijkt me heel geschikt, zeker met de bpmcounter
              Het kleine broertje van de Kaoss Pad 3. Dynamische effecten processor met 100 effecten die werkt op batterijen. Ideaal om mee te nemen on tour. Klein qua formaat, maar groot in zijn mogelijkheden

Dit is de effectencontroller die ik volgend jaar wil kopen.

Ik kan wel begrijpen dat we geen illegale downloads gaan promoten, maar ik wou het op één of andere manier verwoorden :p.

Comment

Ik was op zoek naar een simpel mengpaneeltje..
                De bedoeling is gewoon een paar dingetjes er op aan te sluiten, aangezien ik een volledige amateur ben op het mixervlak, toch maar even vragen:

Deze dingen komen er dus op:

-versterker
                -mic
                -laptop

Dit is toch mogelijk he?
                Hier een foto van het mengpaneel dat ik ga kopen

Comment

- Elk mengpaneel heeft een master uitgang waar je een versterker op kunt aansluiten. Dit varieert wel tussen RCA (tulp, ongebalanceerd) en XLR (gebalanceerd)

Die Gemini die je aangeeft ziet er wel leuk uit, maar probeer wel te zorgen dat je hem even kunt uittesten bij de persoon in kwestie. Zo kom je niet zo snel voor onverwachte dingen te staan.
                  Waarom overigens de keuze voor die? ;)

Comment

Hier zal het met tulp zijn zie ik. Dan zie ik ook een input met tulp voor de laptop dan?

Hehe waarom, vrij simpel, gewoon omdat het zeer dichtbij mijn kot is en ze hem komen brengen. Overigens is hij niet van nieuw te onderscheiden (zeggen ze, maar is ook wel op foto te zien)en amper gebruikt. Voor 50euro kan ik hem krijgen. Is ook meer kwestie van effe snel iets te hebben want vrienden hebben er echt eentje nodig. Dan koop ik er maar één dacht ik, wat je me ook al 10maal hebt aangeraden..

Dus ik zal hem ook nog wel gebruiken gewoon voor thuisgebruik..

Comment

Okee, hopelijk bevalt hij dan.
                      Laptop kan uiteraard door middel van een verloopkabeltje, 3,5mm jack naar 2x RCA.
                      Gewoon aansluiten op de hoofdtelefoonuitgang van je laptop en natuurlijk op je mixer aansluiten op de line ingang. :)

Comment

Alles aangesloten gekregen: laptop, keyboard, microfoon, versterker.. en getest.
                        Veel kan ik niet van zeggen aangezien ik niets heb om mee te vergelijken. In ieder geval wijst zo een simpel mixertje zichzelf wel vrij snel uit.

Wel zag ik niet direct hoe ik de gains goed zou kunnen instellen.
                        Je zei (rick) iets van op +3db zetten dat je niet kan oversturen?
                        Er is een aparte gain voor de 2 kanalen, dan nog master output, dan nog es zo een schuifknop ook nog eens voor channel 1 en 2, dan ook nog laptop zelf waar je volume kan instellen + ook nog eens amp:d

Niet dat hij het gaat oversturen, maar was maar bedenking..

Comment

Bij het instellen van je gainstructuur je mengpaneel op + 3dB uitsturen, verder altijd netjes op 0dB draaien. Zo kun je eventuele pieken netjes opvangen.

Comment

Working...
                          X