Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke CD Speler??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke CD Speler??

Hey Luitjes!!!

Ik draai nu al een tijdje, maar de laaste tijd heb ik maar weinig nieuwe platen gekocht.
    Helaas gaat het geld op aan andere dingen dus ja...... dan gaat de lol er ook snel af.
    Nu zit ik dus te denken om een setje cd spelers te halen.
    Ik heb een beetje rond zitten kijken, maar er is zoveel keus.
    Het liefst heb ze met zo'n plaat aan de bovenkant, zodat je toch een beetje het gevoel heb dat je met vinyl draait.
    Maar nu komt de vraag.
    Wat is een beetje een redelijke prijs?
    En welk merk staat goed aangeschreven?
    En heb je ervaringen met een bepaald type/merk laat het me even weten wat je ervan vond?

Greetzzz,

Basshoven

Met een plaat aan de bovenkant, heet een jogwheel.
    Verder, wat voor budget ben je van plan er voor uit te gaan trekken? Een redelijke prijs kan namelijk van 200 tot zo'n 1000 variëren, doe dat x2 en je hebt toch een flink verschil in uitersten.

Wat zoek je eigenlijk in zo'n speler? Wil je er effecten op hebben? Moet hij door middel van MIDI op een PC aangesloten kunnen worden? Met iets meer informatie kunnen we het leger van tabletops in de shop al wat verminderen zodat we uiteindelijk maar een paar opties meer overhouden waar je dan uit kunt kiezen.

Verder zijn er al een boel topics voorbijgekomen over het aanschaffen van tabletops, elk met steeds andere uitkomsten. Misschien kun je eens het forum doorspitten om wat inspiratie op te doen en te kunnen kijken wat er zoal mogelijk is en vervolgens wat voor wensen je zelf hebt.

Comment

Denon en Pioneer zijn natuurlijk heel goede merken, maar daar betaal je dan wel veel voor.
      Numark, JB Systems, Vestax en dergelijke zijn ook heel goede merken.

Zo'n plaat heet een jog wheel
      Dan zou ik als ik jou was tabletops kopen (ipv een dubbele cd-speler)

deze
      Je kan anders ook tabletops met usb of sd-aansluiting kopen, waar je dus naast cd's ook een usbstick of sd-kaart kan aansluiten, zoals deze

Comment

Heey bedankt voor jullie snelle reactie's
        Er hoeven geen fratsen op de draaitafels te zitten.
        Gewoon pitch is genoeg lijkt me.
        Ik heb al wel een beetje door het forum gespit, maar het zegt me nu allemaal nog vrij weinig
        Maar in eerste instantie had ik het eigenlijk over zo'n soort draaitafel.

Maar als ik het goed begrijp zijn die weer een stuk duurder?
        Want als dat zo is kan ik misschien weer beter voor die japie zegt gaan.
        Want tot hoever wil ik gaan met de prijs? tja... zo goed mogelijke kwaliteit, voor zo min mogelijk. Ik weet ook niet goed waar je op moet letten bij deze draaitafels.
        Bij die ik heb moet je namelijk op de opstart tijd en de motor e.d. letten, maar dat zit hier natuurlijk niet in.
        Kijk bij Vinyl is het neusje van de zalm natuurlijk de Technics Mk serie.
        Maar een heel erg goed en goedkoop alternatief is de Akyama acura.
        Ik weet niet of er zoiets op de markt is voor de cd spelers?

Comment

Het 'neusje van de zalm' bij cd-spelers is de Pioneer CDJ-2000. Point blank. De meest gebruike in clubs en horeca aangelegenheden is (nu nog) de CDJ-1000 MK3 van Pioneer, maar ik verwacht dat de CDJ-2000 dit snel gaat verdringen.

Daarnaast is Denon een goed vergelijkbaar merk, en de hogere cd-spelers (vanaf de DN-S3500 volgens mij) hebben een meedraaiend jogwheel voor dat 'echte' vinyl gevoel.

Comment

Ik merk dat je kennis over CD-spelers nog niet helemaal geweldig is. Dat is natuurlijk geen ramp, maar misschien is het een idee om eens langs de showroom in Goes te gaan. Daar staan diverse setjes opgesteld zodat je eens kunt kennismaken met de mogelijkheden die tabletop spelers je kunnen bieden en er eens mee te werken. Er staan verschillende setjes in de showroom in diverse prijscategorieën zodat je zelf eens kunt kijken wat je precies wilt en waar je genoegen mee wilt nemen, aangezien je nog niet helemaal uit je budget bent.

Comment

Ooh ok!!
              Ik wist niet dat dat er was.
              Bedankt voor de tip ;)
              Ik zal er eens langs rijden.
              Maar verdere info, suggesties zijn nog steeds welkom ;)

Comment

Zelf heb ik 2 pioneers cdj-800 en deze werken prima.

Comment

Persoonlijk blijf ik Pioneer qua merk toch echt super vinden, hun CDJ's werken zo makkelijk en zijn erg betrouwbaar.

Comment

En anders kijk is 2e hands

Comment

Denk dat je omdat je vinyl gewend bent, en je zelf zegt dat gevoel wil houden, je voor Denon kunt gaan. DN-S3500 of de DN-S3700; Prijzen uit me hoofd is de DN-S3500; 500 euro en de DN-S3700; 830 ongeveer. Moet je even nakijken op de website.
                      Persoonlijk idee over jou kwestie is dat je zegt dat pitch genoeg is, dan zou ik als ik jou was voor de DN-S3500 gaan.. Of je moet een Drive-In DJ zijn of iemand die vaak buiten huis draait, dan zou ik voor de DN-S3700 gaan omdat je dan vaak verzoekjes krijgt en je die snel kunt opzoeken dmv een toetsenbord.

Wil je het vinyl idee helemaal kwijt? Geen Drive-In zou ik voor de Pioneer CDJ-800 of de CDJ-900 gaan, hangt ervanaf of je meteen van vinyl naar digitaal wilt gaan. Wel Drive-In of vaak uit huis draaien de CDJ-1000 of de CDJ-2000, zelfde hier wil je digitaal gaan dan zeker voor de CDJ-2000 gaan.

Hoop je hiermee beetje geholpen te hebben.

Comment

Working...
                      X