Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark M4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Quinten View Post
    Dus ik heb ook de vinyls van traktor scratch pro nodig?
    Nee, je moet het VOLLEDIGE pakket in EEN keer bestellen. Dus niet even de interface, software, timecode apart, gewoon in 1 keer. Anders gaat het gegarandeerd gewoon niet werken.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
      Nee, je moet het VOLLEDIGE pakket in EEN keer bestellen. Dus niet even de interface, software, timecode apart, gewoon in 1 keer. Anders gaat het gegarandeerd gewoon niet werken.
      Ok dan dan herhaal ik mijn vraag:

Is er dan een andere manier om mixes te recorden of op te nemen.

Comment

Als je een mix op wilt nemen is het gewoon een kwestie de Master out je computer in te sturen. Veel makkelijker, en goedkoper.

Echter heb ik een vraag voor je: wat wil je precies doen? Wil je met CD's draaien? Wil je MP3-files van je computer met software afspelen en inmixen? Wil je gaan produceren? Wil je vinyl draaien? Op het moment dat je dit weet, kunnen we je veel beter helpen, aangezien je nu volgens mij twee dingen door elkaar haalt: time-code en opnemen. Opnemen is gewoon een kwestie van het gemixte signaal je computer insturen, tijdcode is dat je via je draaitafels of CD-speler software aanstuurt.

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
          Als je een mix op wilt nemen is het gewoon een kwestie de Master out je computer in te sturen. Veel makkelijker, en goedkoper.

Echter heb ik een vraag voor je: wat wil je precies doen? Wil je met CD's draaien? Wil je MP3-files van je computer met software afspelen en inmixen? Wil je gaan produceren? Wil je vinyl draaien? Op het moment dat je dit weet, kunnen we je veel beter helpen, aangezien je nu volgens mij twee dingen door elkaar haalt: time-code en opnemen. Opnemen is gewoon een kwestie van het gemixte signaal je computer insturen, tijdcode is dat je via je draaitafels of CD-speler software aanstuurt.
          Ik zou graag gewoon thuis gewoon eve een remix maken (live) en ik wil het terwijl recorden op men pc of op een andere manier en daarna ga ik het in ableton editen om het een beetje af te werken.

Comment

Originally posted by Quinten View Post
            Ik zou graag gewoon thuis gewoon eve een remix maken
            Wat wil je nu precies doen? Een remix maken of een set opnemen? Daar zit namelijk een heeeeel groot verschil tussen.

Comment

Wat wil je nu precies doen? Een remix maken of een set opnemen? Daar zit namelijk een heeeeel groot verschil tussen.
              ik wil een remix opnemen

Comment

Je noemde dat je er een DN-S3700, en een draaitafel aan wou sluiten. Als je met twee cd's en 1 vinyl een volwaardige productie kan maken, applaus.

Ik ga er eerder van uit dat je qua terminologie een mix bedoelde. In dit geval sluit ik mij bij LaRoche aan, gewoon je master out pakken, die in de input van je audio interface pakken, audio spoor in Ableton armen, Record -> Play en gaan.

Comment

Je noemde dat je er een DN-S3700, en een draaitafel aan wou sluiten. Als je met twee cd's en 1 vinyl een volwaardige productie kan maken, applaus.

Ik ga er eerder van uit dat je qua terminologie een mix bedoelde. In dit geval sluit ik mij bij LaRoche aan, gewoon je master out pakken, die in de input van je audio interface pakken, audio spoor in Ableton armen, Record -> Play en gaan.
                  ok dan is deze mixer goed genoeg voor mijn bedoelingen?

Comment

Ja hoor, uiteraard.

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties :)

Comment

Hallo mensen :)

ik ben van plan ook een Numark M4 te kopen en wil graag weten hoe het apparaat reageert op langer termijn.

Ik ga het gebruiken voor thuis om zelf naar muziek te luisteren en nietecht voor het echte werk. Ik ben van plan om de computer erop aan te sluiten en misschien een kleine CD speler.

Als uitgang ben ik van plan om Behringer Truth B1030A eraan te sluiten.

Ik wil graag weten hoe de faders enz. reageren op gewoon normaal gebruik. Heb namelijk niet zo'n zin om steeds in de trouble te komen met kapotte faders enz enz.

Ik moet al nog 2 maanden sparen voordat ik het eindelijk kan bestellen :P

en nog even een technische vraag... is de printplaat gesoldeerd of gelijmd? en zijn het digitale faders?

Khoor graag een antwoord :)

Groetjess

Comment

Als je netjes en met beleid met zo'n mengpaneel omgaat, kun je er echt jaren plezier van hebben. Pas wel op met stof en dek je mengpaneel netjes af als je hem niet gebruikt, anders zou je inderdaad problemen kunnen krijgen met de faders, na verloop van tijd.

Hoe de mixer precies intern in elkaar zit, daar heb ik geen idee van helaas. Maar dan is de vraag nog of je echt zelf aan zo'n mixer moet gaan sleutelen. ;)
                          Persoonlijk zou ik me daar niet zo druk om maken, omdat je zo'n mixer hoogstwaarschijnlijk niet van binnen zult zien. :) En mocht hij na een paar jaar toch defect raken, dan is een nieuwe mixer hoogstwaarschijnlijk goedkoper dan er zelf aan knutselen.

Comment

Bedankt voor je reactie, het afdekken had ik al van gehoord. een vriend van me is zelf DJ en heeft ook nette apparatuur.

Hij zei zelf dat zijn Behringer gelijmd is. Dat vond hij wel jammer.

maargoed, misschien weten anderen wel of deze mixer gelijmd of gesoldeerd is en of de faders digitaal zijn of niet.

In ieder geval bedankt voor de info en bax zal over ongeveer 2 maand, of minder hoop ik, een bestelling binnenkrijgen van mij :D en daarna zal ik veel plezier beleven met de mixer en studio boxen:)

Groetjess

Comment

Working...
                            X