Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJM-700 met Korg Kaoss Pad 3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJM-700 met Korg Kaoss Pad 3

Ik hoop dat ik mijn verhaal een beetje duidelijk kan maken, so bare with me ;)
    Ik heb een DJM-700 en een Korg Kaoss Pad 3, deze heb ik via send-return met elkaar verbonden.

Nu komt mijn "probleem", als je de ingebouwde effecten gebruikt van de DJM-700 dan kan je met de "LEVEL/DEPTH" knop bepalen hoeveel effect je mee wilt geven aan je signaal. Helemaal naar links is nu 0 en dan hoor je gewoon je normale muziek. Prima deluxe.

MAAR, als je de DJM-700 op SND/RTN zet dan gaat dit niet meer op, draai je dan de knop helemaal naar links (0) dan hoor je helemaal niks meer.

Mijn vraag is nu, is dit normaal gedrag ? Want rustig een beetje meer of minder effect erbij kan nu eigenlijk niet echt soepel (imho).

Graag jullie ideeen hierover :)

Ik denk zelf dat dit zo hoort, wat je met Send/Return feitelijk doen is het signaal door één of meerdere effectenapparaten laten gaan - in dit geval dus een KP3 - om het vervolgens direct uit te sturen. De effectensectie van de DJM700 zal dus eigenlijk alleen als aan/uit knop functioneren, en niet voor extra diepte o.i.d. Wat jij bedoelt, is dat er een signaal naar de KP3 gaat, terugkomt en over een tweede signaal wordt gestuurd, zodat je die twee naar smaak kunt mixen, dus wat meer effect of wat minder.

Heb ik gelijk, of bedoel je echt iets heel anders?

Comment

Helemaal goed LaRoche. Working as intended (tm). Als je allebei de effecten wilt gebruiken moet je het als volgt aansluiten

DJM800 2xXLR>>2xRCA Kaoss Pad 2xRCA>> en dan wat er na je DJM800 komt op dit moment.

Comment

Jammer dan, misschien dat je beter een DJM 700 kan opgeven i.p.v. een DJM800, al blijft het principe hetzelfde! De oplossing die Patrick aandraagt klopt bovendien niet, je kunt altijd allebei de effecten gebruiken, alleen niet over elkaar heen. In de situatie die Patrick aandraagt kunnen beide effecten inderdaad wel over elkaar heen, echter kun je niet de sensitiviteit (level/depth) van de effecten van de KP3 aanpassen, ook niet in jouw situatie Patrick!

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
          De oplossing die Patrick aandraagt klopt bovendien niet, je kunt altijd allebei de effecten gebruiken, alleen niet over elkaar heen.
          Uhm, wel? Je stuurt namelijk het signaal van de DJM-800 MET effecten je KP3 in, en in de KP3 gooi je DSP processing erover heen. Dus je processt het signaal waar al een effect overheen zit, dus in feite, het effect van de KP3 over het effect van de DJM-800 heen. Mooi is vaak anders maar het is wel degelijk te doen.

Comment

Dat klopt, maar dan heb je alsnog de level/depth van het signaal dat uit de KP3 komt niet aangepast. Nou kun je dit wel doen op de KP3, maar dus niet via de DJM700, zoals de TS zich afvraagt.

Conclusie: beide manieren van aansluiten zijn mogelijk, echter moet de diepte van het effect op de KP3 zelf ingesteld worden, en kan dit niet op de DJM700 gebeuren.

@Patrick: Het gaat over een DJM700;)

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
              Het gaat over een DJM700;)
              Care. Verkeerd gelezen :) Maar ik sluit me verder bij LaRoche aan.

Comment

Working...
              X