Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner

Hey allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een dj setje omdat ik wil gaan draaien. Nu ben ik echt al wel denk ik 2 maanden aan het rondkijken en een beetje forums afgegaan om echt een goede keuze te maken waar ik ook een tijdje mee vooruit kan. nu is mijn oog gevallen op de behringer djx 750 mixer, en dan vroeg ik me af of dat wel iets is om me te beginnen, want als je het eenmaal onder de knie hebt kan je heel ver vooruit dacht ik?

nu is het zo dat er natuurlijk ook CD spelers bij moeten komen, hebben jullie daar misschien tips voor? totaal voor 2 max 500 euro. Beperkt budget.. -_-

Alvast bedankt

Grtz

Wat wil je precies?

Dubbele cd speler, tabletop ?

Comment

En wat is je toepassing? Wil je een beetje thuis blijven draaien en je setje mee op pad nemen bij feestjes, of ga je de richting van een drive-in show op?

Comment

ik wou graag table tops, en dan eerst thuis en mss vandaaruit naar feestjes lijkt me wel wat ;)

Comment

Originally posted by Coco View Post
          nu is mijn oog gevallen op de behringer djx 750 mixer, en dan vroeg ik me af of dat wel iets is om me te beginnen
          Zeer goede keuze zelfs, lekker veel functies, relatief goede built-in DSP processor en kwalitatief gewoon goed. En door de omruilgarantie 2-jaar lang vrijwel geen afschrijving. Wel is het lastiger om er een externe processor over te gooien. Je Send/Return stuur je namelijk aan met je CUE, waardoor je niet kunt voorbeluisteren. Hierdoor heb ik mijn model geretourneerd, echter is het natuurlijk ook gewoon mogelijk je processing tussen je line-out en je line-in van je versterking te zetten. Als je geen processing wilt gebruiken heb je dit probleem al helemaal niet.

Als beginnende tabletops raad ik altijd de Denon DN-S 1000 of zijn USB equivalent aan. Dit, omdat er uitzonderlijk veel functies op zitten waar je nog jaren mee vooruit kan, en je er niet snel uitgroeit. Daarnaast is hij ook nog eens kwalitatief goed.

Comment

Oke, bedankt.

Dan denk ik dat ik die ga kopen.
            maar er zitten ook effects op en daar staat 24 bit bij, wat betekend dat precies?

en die tabletops vallen helaas toch echt buiten me budget. wou voor 2 max 500 euro uitgeven, desnoods via marktplaats of iets dergelijks,

Grtz

Comment

24-bit is de processingsnelheid van je DSP processor. Hoe hoger, hoe sneller, dus hoe betere kwaliteit.

Comment

oke, en 24 bit is hoog?

Comment

24-bit is digitale geluidskwaliteit, als vergelijking: een CD is 16-bit.

Comment

Oke, bedankt.

heeft er nog iemand ideen voor tabletops? hoeft niet perse met BPM meter of Jogwheel, USB aansluiten voor externe hardeschijf zou wel fijn zijn. ik had al een Numark NDX400 gezien, is dat wat?
                    Last edited by Coco; Friday-01-01-2010, 18:10.

Comment

Working...
                    X