Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spare parts JB Systems MX4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spare parts JB Systems MX4

Allen,

Ik heb thuis een JB Systems MX4 MKII mengpaneel.
    Dit is een 4 channels mengpaneel. Ik heb problemen met de channel slider van 2 channels.
    Als ik deze channel sliders volledig omhoog zet, valt het geluid weg uit een van mijn 2 boxen, ik denk door een slecht contact.

Nu dacht ik om deze 2 sliders te vervangen. Weet iemand of er winkels zijn die spare parts voor JB systems verkopen?
    Of kan het spuiten van wat contactspray misschien dit probleem verhelpen?

Greetz
    Last edited by Vandaalius; Thursday-28-01-2010, 11:39. Reason: typ-o

Ik heb ooit eerder op het forum een soort van 'handleiding' gepost voor het schoonmaken van faders:

Daar is inderdaad een methode voor als hij vuil is, in het kort komt het op het volgende neer:
    - Mixer openhalen
    - Fader doorspuiten met een busje perslucht (om het grote vuil te verwijderen)
    - Kontakt 60 om de hardhandige troep te verwijderen
    - De resten van Kontakt 60 en hardhandige troep wegspuiten met busje perslucht of beetje deppen met keuken-/WC-papier.
    - Wanneer de fader schoon is, is hij stroef (je hebt ook alle smeermiddel weggehaald). Om dit op te lossen spuit je een heeeel klein beetje Kontakt 61 in de fader. Om het een beetje uit te smeren, schuif je hem wat heen en weer.
    In de shop hebben we een compleet rubriekje met Onderhoudsmiddelen. Misschien scheelt dit al flink! :)

Comment

Rick,

Geweldig! Bedankt voor je reply, ik ga dat alvast eens proberen.

Comment

Van wat ik kan lezen van je probleem; Kontakt 60 zal wel werken, voor een uurtje. En ik zal je voor eeuwig haten als ik daarna degene zou zijn die hem alsnog moet repareren.

Het probleem bij storende faders of potentiometers is veelal de koollaag die versleten/vies is, veelal het laatste. Om dit te repareren moet je je fader/potmeter uit elkaar schroeven en deze schoonmaken met 99% alcohol.

Dit is nogal een lastig karwijtje, ik zou ook aanraden als je hier geen vertrouwen in hebt dit professioneel te laten doen. Als je binnen garantietermijn zit, terugsturen! Zo niet, kun je contact opnemen met de helpdesk van Bax-shop, ook buiten garantietermijn valt er nog het een en ander te repareren.

Comment

Patrick,

Bedankt voor je reply. Hij is jammer genoeg al even buiten garantie.
          Ik hem dit weekend eens uit elkaar halen, en heel schoon maken.
          Als dit niet werkt; ik heb ondertussen een winkel gevonden die ze aan €10 per stuk los verkopen. Maar dat is natuurlijk mijn last resort.

Comment

Niet zomaar schoon maken, echt reinigen. Zoals ik al zei, ga eens bij de lokale drogist langs, haal een busje met 99% isopropyl alcohol en reinig de carbonlaag daar goed mee.

Comment

Heb hem gisteren helemaal open gehaald. Alles eens goed uitgeblazen met een kleine compressor. Vervolgens alles schoongemaakt met alcohol, en daarna contactspray in de faders gespoten. Resultaat: Geen slecht contact meer bij het helemaal openschuiven van de faders!

Comment

Working...
              X