Announcement

Collapse
No announcement yet.

iCDMIX3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iCDMIX3

Hey,

Ik ben een beginnende dj met een klein budget. Omdat mijn budget dus niet zo groot is, denk ik dat een dubbele cd speler eigenlijk het handigst is. Ik vind het fijn om een usb ingang te hebben, zodat ik mijn iPod erop kan aansluiten.

Ik heb mijn oog laten vallen op de iCDMIX3 van Numark. En nu is het aan jullie de vraag: Is dit een goede set? En kan ik m'n pc hierop aansluiten, zodat ik misschien mijn eigen muziek kan maken?

Alvast bedankt

Youri

De ICDMIX3 is een hele aparte speler, maar apart betekent niet altijd slecht. Ik moet zeggen dat ik hem nog nooit gezien heb, maar hij lijkt me een goede beginnerskeuze, zeker omdat je eigenlijk alle functies die je nodig hebt ook daadwerkelijk hebt, in een logische opzet. Het is eigenlijk één totaalpakket, en dat lijkt me zeker voor een beginner ideaal.

Op je tweede vraag: nee, je kan deze niet op je PC aansluiten om zelf muziek te maken. Hier heb je echt studiogear voor nodig!

Comment

Okee bedankt :)

Wat zou een goede keus nemen als ik muziek wil mixen op m'n pc? Bijvoorbeeld de Reloop Digital Jockey 2?

Comment

Ligt aan je budget. Numark NS7 is ideaal, maar ook duur.

Comment

Voor een beginner is een Digital Jockey echt een geniaal apparaat, deze staat wel in de showroom dus deze heb ik wel eens uitgetest. Ik was zelf een beetje verbaast door de bouwkwaliteit, welke ik erg goed vond voor zo'n prijs! Als je dat samenbindt met de vele functies die de Digital Jockey 2 tentoonstelt, vind ik het een erg goed product met een nog betere prijs/kwaliteitverhouding. Overigens zou ik wel de interface editie nemen, dan hoef je niet aan te kl*ten met externe geluidskaart: die zit al in de Digital Jockey 2 ingebouwd. Ik vind dat veel makkelijker, zeker met het oog op de toekomst: het zal best eens voorkomen dat iemand zegt: "hé, jij bent toch DJ? Kun je niet op mijn verjaardag draaien dan?". Dan is een interface wel makkelijk!

Comment

Welke raden jullie me aan?
            Of hebben jullie nog andere leuke suggesties?

Kun je trouwens op de Digital Jockey 2 ook live draaien, of is die vooral bedoeld om zelf thuis te mixen?
            En zit daar ook een USB-ingang op?
            Last edited by youri891; Sunday-14-03-2010, 22:24.

Comment

Een USB ingang zit er niet op, wel een USB uitgang. De Digital Jockey is namelijk geen interface. Als je met MIDI wilt draaien live, ja, dan kan dat.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                Als je met MIDI wilt draaien live, ja, dan kan dat.
                Nederlandse vertaling: als je de Digital Jockey 2 en je PC meeneemt en die neerzet op een feestje, is dat geen probleem. Je kunt dus gewoon live draaien met de Digital Jockey 2!

Comment

Working...
                X