Announcement

Collapse
No announcement yet.

American Audio Radius 1000 of 2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American Audio Radius 1000 of 2000

Beste hobby genoten,

Zoals een aantal van jullie misschien weten ben ik van plan om een paar draaitafels aan te schaffen.

Nu is mijn vraag welke de 1000 of de 2000.
    het verschil is dat de 1000 alleen cd's ondersteunt en de 2000 alleen usb en sd kaartjes.
    wat is in het begin handiger of wat zouden jullie doen?

alle tips zijn welkom!

Wel, van mij dan in ieder geval al een vraag:
    Wat wil je zelf? Wil je digitaal gaan draaien, of geef je de voorkeur aan CD's?

Comment

Waarom niet de 3000 die kan het toch bijde?

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
        Waarom niet de 3000 die kan het toch bijde?
        Omdat hij aangaf naar de 1000 en de 2000 te kijken. De 3000 is ook stukken duurder.

Comment

inderdaad patrick, die is stukken duurder. dus de keuze ligt tussen de 1000 en 2000.

@rick, maakt mij opzich niet uit, wat is het meest praktische?

ik heb zelf meer zoiets van, ik ga nu voor de iets goedkopere 2000. kun je ook makkelijk even wat andere muziek er op zetten. en tegen die tijd dat ik in de discotheken in de buurt kan gaan draaien moet er toch wat nieuws komen.

Comment

Op het moment dat je al over een laptop beschikt die je eventueel beschikbaar wilt stellen voor een muziekcollectie, zou ik persoonlijk kiezen voor digitaal draaien.

Ik heb afgelopen maandag nog even staan spelen met de Numark NS7 en ik vind het hele systeem van digitaal draaien toch erg handig werken. Een complete muziekdatabase op je laptop en de truukjes haal je gewoon hardwarematig uit. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening.

Comment

Ik beschik op dit moment niet over een laptop, daarnaast zou ik ook nog weer software moeten aanschaffen en een mixer die over een midi functie beschikt.

Misschien is het wat voor de toekomst maar voor nu nog even niet.
              de 2000 lijkt mij nu het meest praktische, mee eens?

als er trouwens andere draaitafels van andere merken zijn rond dit budget dan hoor ik dit graag!

Comment

Een mixer die over MIDI beschikt is niet persé nodig. Je kunt gewoon een normale mixer gebruiken en twee geluidskaarten aanschaffen (of gebruiken) van je pc/laptop, die je op elkaar aansluit. Zo heb je dus wel controle over het volume per kanaal en voorbeluistering, alleen heb je dan geen controle over de softwarematige faders en crossfader.

Comment

ja maar dat wil ik dan juist wel, die faders besturen.

maar laten we het eerst gewoon houden op draaitafels en een mixer.
                  nog suggesties of tips?

Comment

Jazeker, de nieuwe SynQ DMC-1000 is een overweging waard. Er is alleen helaas nog geen bekende prijs of levertijd, maar wat er voor zover bekend is qua features ziet hij er zeer veelbelovend uit, gezien hij CD, USB en MIDI aankan.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Je kunt gewoon een normale mixer gebruiken en twee geluidskaarten aanschaffen (of gebruiken) van je pc/laptop, die je op elkaar aansluit.
                      ...Of één uitgebreide geluidsmodule met meerdere outputs.

Comment

en wat zeggen jullie van de reloop digital jockey 2 of de american audio vms4?

ik zag het ineens voorbij komen en dat lijkt me toch wel wat voor die prijs!

Comment

nog ff een vraagje is tussen de radius 1000 en 200 echt geen ENKEL verschil qwa kwaliteit bedining en handigheid allen dat cd en usb&sd?

Comment

Klopt helemaal.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                              Klopt helemaal.
                              Op de spelling na dan..

Comment

Working...
                              X