Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD set welke ga ik kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CD set welke ga ik kopen?

Hey iedereen, ik heb een tijdje met de BCD 3000 lopen mixen, maar ik denk dat ik toch maar is op cd wil overstappen. Ik heb wat rondgekeken en zag op (voornamelijk marktplaats :p) wat leuke setjes staan, alleen vroeg ik me af, welke van deze kan ik het beste nemen. Het zit allemaal in me budget, maar als ik wat goedkopers haal kan ik bvb ook nog geld steken in CD's. Maar wat bevelen jullie mij aan van deze vier setjes? :

* CDJ200 en DJM400 (Komt denk ik op de 750 euro)
    * RMP1 en IQ2 (Dat word 600 euro ongeveer)
    * RMP2 (Slot Ins :9 ) en IQ2 (700 c.a.)
    * CDJ 200 en IQ2 (650 c.a.)

(Marktplaats prijzen)

- ik kreeg ook nog een djm600 aangeboden voor 350- maar ik heb gehoord dat het geluidskwaliteit van de DJM600 minder was, en aangezien ik toch nog niets aan 4 kanalen heb.

We gaan er dus vanuit dat ik nu een beetje ga oefenen thuis, en de prijzen verschillen
    een beetje maar ik kan het al betalen, wat zou ik dus het beste kunnen doen?

Originally posted by zoekjewat View Post
    - ik kreeg ook nog een djm600 aangeboden voor 350- maar ik heb gehoord dat het geluidskwaliteit van de DJM600 minder was, en aangezien ik toch nog niets aan 4 kanalen heb.
    Met de sets heb ik zo goed als geen ervaring, maar hier wil ik wel even op inhaken.
    De geluidskwaliteit ligt voornamelijk aan het feit hoever je hem zelf over de z**k helpt, de symptomen treden op als je tussen de +3 en +12 dB uitstuurt over je master. De DJM 600 heeft niet veel headroom en daardoor daalt de kwaliteit al heel snel als je in het rode gebied gaat draaien. (Daar is hij dan ook niet voor gemaakt.)
    Op het moment dat je netjes in het groen blijft, niets aan het handje.

Elke DJ-mixer zou een automatisch straf-systeem ingebouwd moeten hebben, 230V op de deckplate als er flink in het rood gestuurd wordt o.i.d. ;)

Zonder dollen, DJ's zelf zijn vooral verantwoordelijk als het gaat om geluidskwaliteit van een mixer. Het is o zo verleidelijk om een tandje bij te schroeven tot er meer rode dan groene lampjes te zien zijn. En da's nie de bedoeling. ;)

Comment

Working...
    X