Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis en aansluitproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis en aansluitproblemen

Originally posted by rick1993 View Post
    Een setje Studiomonitoren?
    Wat is je budget ongeveer?
    Zo laag mogelijk, maar wel een beetje kwaliteit.

Ik heb nu gewoon een heel simpel pc setje er aan hangen (in de cue)
    Bestaat er ook een kabeltje jack in - 2 tulip out?
    Dan gebruik ik wat betere huis, tuin & keuken speakers gewoon.

En ik heb tevens ook een ruis (vooral/alleen rechts) die uit mijn Gemini CDMP-6000 komt. Met meerdere speakers en pluggen geprobeerd, maar blijft. Waar kan het aan liggen? Of zit ik dan te veel offtopic?

Waarover beleef je die ruis, luister je over je hoofdtelefoon uitgang van je mengpaneel of heb je hem over een luidspreker setje aangesloten?

Welk mengpaneel heb je er tussen zitten?

Je kabeltje (mini) jack -> tulp bestaat zeker weten
    Last edited by Citybeatz; Friday-09-04-2010, 17:25.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
      Waarover beleef je die ruis, luister je over je hoofdtelefoon uitgang van je mengpaneel of heb je hem over een luidspreker setje aangesloten?

Welk mengpaneel heb je er tussen zitten?

Je kabeltje (mini) jack -> tulp bestaat zeker weten
      Ik luister inderdaad via de hoofdtelefoon uitgang (voorkant).

Mengpaneel zit er niet tussen, is 1 volledige set (Linkje)

En volgens mij staat het kabeltje wat ik bedoel er niet tussen.
      Waar je aan de ene kant er een jack in kan doen, en aan de andere kant 2 tulpjes er uit. Zodat ik huis, tuin en keuken boxen op mijn setje aan kan sluiten.

Comment

dat is dus volgens mij Deze.
        Last edited by Guest; Friday-09-04-2010, 21:48.

Comment

wablief?

Comment

je moet op je pc zo een ingang hebben (left en right) links is wit rechts is rood, op een mixer heb je dit altijd ik weet niet of jij het op je pc hebt mail het ff naar me dan zoek ik het wel ff voor je uit

Comment

Uit een kanaal van je mixer (rca/tulp; rood/wit) naar je koptelefoon ingang van je laptop (mini jack, want rca heb je niet op je laptop)
              Dus heb je een jack 3.5mm stereo - 2x RCA male nodig.

Hoe je het ook kan doen en wat ik ook zelf doe
              ( je bent dan verzekerd van minder storing)
              Is om een geluidskaart ertussen te zetten.
              Dan komt er uit je kanaal van je mixer een 2x RCA male - 2x RCA male kabeltje naar je geluidskaart en van de geluidskaart naar je usb ingang van je laptop.

Succes verder...

Comment

Berichten uit het "Iets nieuws? Post het!"-topic hierheen verplaatst.

Comment

Let er wel op dat als je met een laptop gaat draaien, ongebalanceerde signalen met "crappy" kabels niet aan te raden zijn. Het voorbeeld van Dj funkey zou ik dus absoluut niet doen. Ondanks dat het een goede kabel is, is het niet magnetisch afgeschermd.

Op een laptop komt namelijk de output erg in de buurt van de accu en/of oplader, wat in vrijwel alle gevallen brom veroorzaakt. Dit kun je simpelweg voorkomen door je uitgangssignaal te balanceren. Een DI box ertussen zetten gaat alleen niet, omdat je uitgang zo dicht bij de accu zit. Dus ik zou aanraden om uit te wijken naar een (externe) interface met gebalanceerde uitgangen. Een ongebalanceerde kan ook, maar zet hem dan inderdaad ongeveer een meter van je laptop af, en gebruik KORTE kabels. Bij voorkeur gewoon achter je mixer plaatsen en een kabel van 10 centimeter ertussen.

Comment

Oke rick bedankt heb nog een vraag kan niet met laptop opnemen om demo te maken vanaf mengpaneel wil niet. Het bromt als een gek nu heeft mijn friend studio thuis daar hebben we demo gemaakt maar ja dat is het ook niet. Als je telkens de spullen daar naar toe moet nemen doe het liever thuis .wat en hoe kan je dit het beste doen alles geprobeerd
                    Om wat voor mixer gaat het en hoe had je deze dan aangesloten op de laptop?

Hiernaast vermoed ik dat je last hebt van een aardlus die de brom veroorzaakt, probeer je mixer + laptop eens aan te sluiten op een ongeaarde stekker of zet ze op twee verschillende groepen in je huis (trek bijvoorbeeld een haspeltje vanaf een andere kamer waarvan je zeker weet dat de stroompunten op een andere groep zitten).

Hiernaast is het ook nog mogelijk om je laptop aan de aarde te hangen, daarvoor zou je een klein 1-aderig draadje moeten hebben (speakerdraadje zou hier prima voor voldoen). Verbind de ene kant met de GND van je mixer (klein draaiknopje, normaal voor draaitafels), de andere kant aan het schroefknopje voor de VGA-connector die op de meeste laptops wel zit.

Het is niet de meest ideale oplossing, maar het is te proberen indien het probleem daar zit.

Comment

Hoi,
                      Je moet gewoon een filter plaatsen tussen tulup in/uitgang

Comment

Working...
                      X