Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj set voor grote feesten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik lees nu bijvoorbeel de punten op bax dat hij geen efecten heeft zoals flanger en dat soort dingen, en ik geloof je best, maar ik zie hier nou niet echt een goede mix uitkomen, of heb ik het mis?

Comment

Dat hangt af van degene die achter de knoppen zit. Een pioneer CDJ-2000 heeft ook geen effecten, dat heeft je mixer. Daarnaast wordt dat niet enorm veel gebruikt, maar zie het in een mix als een extra'tje.

Comment

Effecten maken je mix niet, platenkeuze en overgangen maken dat wél.

Comment

oke bedankt voor alle hulp ik ga voor 2 cdj-350 en een goede mixer

mijn speciale dank gaat vooral uit naar:
          rick
          dj patrick
          en natuurlijk bax-shop

Comment

nog een tip wat mixer betreffend?
            ik zou er graag effecten op willen als het kan 4 kanalen
            record functie zou ook chil zijn maar niet noodzakelijk
            voor de rest wil ik hem MIDI compitable en een duidelijk uiterlijk

Comment

Welke heb je nu inmiddels zelf op het oog?

Comment

Als je voor de CDJ-350 gaat is het bijna een ongeschreven verplichting op voor de DJM-350 te gaan, dé bijpassende mixer. Het is helaas wel maar 2-kanaals, maar ook hier gaat het voorgaande verhaaltje weer op (alleen dan op het gebied van goede faders, een lage THD, en goede DSP effecten).

Echter, als je een goede 4-kanaals mixer wilt kan ik zeker de Behringer DJX-750 aanraden, het is een zeer degelijk ding met alle functies die je nodig zult hebben. Externe effectaansturing is wel lastig, aangezien dit gebeurt met de CUE knop, dit had wat beter uitgewerkt mogen worden.

Mag ik vragen waarom je per sé MIDI op je mixer wilt? Het enige dat een mixer namelijk doet, is volume afzwakken. Als je met MIDI aan de slag wilt, zul je een PC nodig hebben. Je draait dus audio over die PC/laptop. Maar je gaat mij niet vertellen dat je dat doet met de onboard geluidskaart, zeker gezien de brom die dan vrijwel gegarandeerd onstaat. Je hebt dus een externe audio interface nodig, met voldoende uitgangen en kanalen. Voor twee decks dus 4 uitgangen, twee voor links en twee voor rechts. Ook moet je interface minimaal twee stereokanalen tegelijktijdig kunnen verwerken (uitgangen zijn geen kanalen, let op!).

Op deze manier kun je vrijwel met elke mixer het volume van de MIDI-aangestuurde software bedienen. Als interface voor DJ's raad ik altijd de Audio4DJ, of voor vier kanalen de grotere broer de Audio8DJ aan, vanwege de stevige metalen constructie en de vrij lage latency, de mogelijkheid tot aansluiting van phonosignalen, en niet te vergeten, de mogelijkheid om later tijdcode te gaan gebruiken. Ook kwalitatief hoogwaardige AD/DA converters.

Voor een degelijke vier-kanaals MIDI mixer kom je al gauw uit op de RMX 40 MIDI DSP van Reloop. Deze is zowel te gebruiken als MIDI aansturing als conventionele audiomixer. En die heeft overigens ook de duidelijke layout die je zoekt.

Je zult dus naar mijn mening een keuze moeten maken tussen:
                - ZEER degelijke 2-kanaals Pioneer DJM-350 + 2-kanaals audiointerface
                - Middelmatige (maar niet slechte!) 4-kanaals Behringer DJX-750 + 2- of 4-kanaals audiointerface
                - Eveneens middel-hoog-segment 4-kanaals Reloop RMX 40 DSP MIDI + 1-kanaals stereo audio interface (zoals de Audio2DJ)

Voordelen DJM-350: Past bij de CDJ-350, gegarandeerde Pioneer kwaliteit, makkelijker in de verhuur te krijgen, heeft MIDI en USB ondersteuning.
                Nadelen DJM-350: 2-kanaals.

Voordelen DJX-750: Zeer lage prijs voor een vrij goed product, twee jaar omruilgarantie, layout vergelijkbaar met DJM-800.
                Nadelen DJX-750: Het is en blijft een Behringer, verwacht er dus niet teveel van. Moeilijker te verhuren vanwege vele vooroordelen over het merk.

Voordelen RMX 40 DSP: 4-kanaals, MIDI, zeer goed te noemen, kun je nog jaren mee vooruit en vrij zuivere effectverwerking, volumeregeling in software dus geen multikanaals audiointerface nodig.
                Nadelen RMX 40 DSP: Duurder als bovengenoemde opties.

Hoop dat je weer een eind op weg bent, ik ga douchen en vandaag wat vroeger naar mijn bed! Alaaf!

Comment

oke bedankt voor de goede en uitgebruide uitleg!

Comment

een vriend van mij neemt deze http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html , wat vinden julie daar van?

Comment

dat is nu niet van toepassing ik vraag allen julie mening, moet ik soms zeggen; mijn compagnion is van plan de denen bla bla te kopen zou u alstblieft u opini willen geven.

p.s. ik weet het opinion is verkkerd geschreven

Comment

Nee, het gaat erom dat je aangeeft wat je vriend ermee van plan is.
                        Pas dan kunnen wij een eerlijke opinie geven.

Wat jij nu vraagt:

DJ luidsprekerset waar elke beginnende DJ voorlopig mee uit de voeten kan. Deze krachtige set levert maar liefst een vermogen van 700 watt!!

Een vriend wil die speakers kopen, is dat wat?

Dan ligt het eraan wat mijn vriend ermee wil gaan doen. Een verjaardagsfeestje voor 20 man is namelijk wat anders als een housefeest voor 12.000 personen.

Comment

Maar wat wil je nu precies horen dan? Het zijn leuke spelers, meer kunnen we er nu niet over zeggen. Als je vriend er straks hartstikke tevreden mee is, prima. Maar de strekking van de vraag en wat er precies met ons antwoord gedaan wordt, ontbreekt.

Comment

oke sorry, maar ik wilde gewoon julie mening er over weten. En dan bedoel ik gewoon van, ja het gebruikersgemak is goed maar die cue knop zit voor mij gewoon helemaal op de verkeerde plek of, ja wel chil maar niet goed genoeg voor een gevorderde dj naar mijn mening.

Comment

Ik wist niet dat gevorderde DJ's eisen stellen over de plek van hun que knop?:S

Comment

Working...
                              X