Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Traktor, welke mixer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aankoop Traktor, welke mixer?

Goeiedag,

Ik ga Traktor Scratch Pro aanschaffen. Het is de bedoeling dat ik 2 cdj-1000 en 2 platenspelers er op ga aansluiten. Nu is mijn mengpaneel niet meer wat het moet zijn dus ik zou binnenkort ook een nieuw mengpaneel aankopen.

1)
    Is het dan slim de X1 voor Traktor te kopen. Of inneens te kijken naar een mixer die Traktor ook kan bedienen. Ik wil wel geen functies verliezen op de mixer. Bestaat er een mixer die dit heeft? Mijn doelen zijn eindeloos (midi, producen, ...), maar alles op zijn tijd om kosten te besparen :). Dus kan beter al een beetje vooruitdenkend kopen.

2)
    Als ik mijn cdj's tegelijk wil aansluiten, welke kabels moet ik dan bij aankopen?

3)
    Mijn naalden moeten ook vervangen worden. Ik dacht aan deze: Numark CS-1 of Ortofon Concorde pro S. Wat is jullie mening? Passen deze op alle moderne platenspelers? Ik speel vooral electro/house maar een scratch moet er ook al eens tussen zitten.

Bedankt

1) Nee, dat is niet slim als je ook met audio-bronnen wilt werken. Platenspelers en cd-spelers zonder MIDI functie gebruik je met timecode, dit zijn digitale signalen. Traktor verwerkt de functie, en de computer stuurt het audiosignaal uit via de interface naar een MIXER. Dus zul je moeten kijken naar een mixer met vier line-ins. Bijvoorbeeld de DJM-800, een klassieke combinatie bij de CDJ-1000, maar een andere mixer is ook geschikt, zolang deze maar over vier stereokanalen beschikt.

2) Kabels kopen is niet van toepassing. Als je op deze manier met Traktor wilt gaan werken zul je het complete Traktor Scratch Pro pakket dienen aan te schaffen. Hier zit alles bij wat je nodig hebt, twee vinyls voor je platenspelers, twee cd's voor je CDJ-1000's, een audio interface voor tussen je PC en je mixer, en de kabels van CD/platenspelers naar de interface. Het enige wat je nog zelf aan moet schaffen zijn vier RCA-RCA kabels voor tussen de interface en de mixer.

3) Je noemt naalden, maar wat je aangeeft is een element. Overigens zit er vrijwel geen verschil in de kwaliteit van naalden. Wel wat, maar dat ga je echt niet horen over PA speakers kan ik je vertellen. Wel wil ik nog even aanstippen dat je dezelfde vorm moet gebruiken als dat je altijd hebt gedaan. Als je nu spherisch geslepen naalden hebt, moet je spherisch blijven gebruiken. Als je elliptisch geslepen naalden hebt, moet je die blijven gebruiken. Als je hiertussen gaat wisselen, zijn je platen zeer snel onbruikbaar, omdat elk type een plaat op zijn eigen manier uitslijpt.

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog niet volledig mee met het digitale, maar zou het graag leren. Mijn excuses als mijn uitleg niet klopt.

1)
      De DJM is me te duur voor thuisgebruik. Dan dacht ik eerder aan de Behringer DDm4000. Maar momenteel werkt mijn 4-kanaals mixer nog en dan zou ik het X1 bedieningspaneel bijkopen om de laptop niet te moeten aanraken.

2)
      Ik ga het traktor scratch pakket kopen. Ik heb momenteel twee CDJ-1000, 2 platenspelers, mixer, versterker, speakers. Heb ik dan geen extra kabel (multicable) nodig om 2 platenspelers en 2 cdj's samen aan te sluiten op de audio 8 of zitten die bij in de doos?

3)
      Van naalden heb ik geen verstand. Ik heb altijd met cd's gespeeld, maar zou nu graag met platen ook leren spelen. De naalden die er nu op staan zijn de standaard naalden en klinken niet meer goed. Ik zou het volledig element vervangen. Dus zouden de elementen die ik heb aangeduid goed zijn?

Comment

1) DDM 4000 is een zeer mooi mengpaneel naar mijn mening, goede keus, hoewel het uiteraard altijd op persoonlijke voorkeur aankomt.

2) Die zitten erbij, maar slechts twee bronnen. Met de CAB DUO erbij kan het wel.

3) Je zult echt moeten weten welk type je nu hebt. Kijk eens met een vergrootglas naar het uiteinde je naald. Als dit een punt is, heb je elliptisch, en als dit een beetje krom is, heb je spherisch.

Comment

Ik zie het niet zo goed en vind ook geen voorbeelden op internet. Mijn platenspelers zijn JB Systems T3 met de standaardnaalden.

Ik zie wel niet goed waarom ik hetzelfde type moet nemen, want ik moet niet naar vorige platen kijken? Ik heb gelezen dat dit door de toonarm komt, maar sferische naalden laten scratchen beter toe, dus zou ik liever voor de concorde gaan, lijkt me?
          Last edited by Roax; Friday-14-05-2010, 15:49.

Comment

Niemand meer? Kzou niet graag de verkeerde naalden bestellen.

Comment

Spherische naalden zijn inderdaad "beter" om mee te scratchen, omdat zij minder druk geven op de plaat. Maar beter is om te zeggen dat elliptisch er minder voor geschikt is, omdat je meer anti-skating nodig zult hebben.

Comment

Working...
              X