Announcement

Collapse
No announcement yet.

formido

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• formido

Er is iets misgegaan de link die je wilde bezoeken, werkt niet. We helpen je graag naar je volgende klus.

dit lijkt mij wel interessant spul om mee te beginnen eigenlijk,niet al te duur, en makkelijk in gebruik,maar misschien een gekke vraag,weet iemand of dit aan te sluiten is op een pc, of moet hier echt alleen maar een usb stick op ? kan iemand mij dit aub laten weten?

Je moet hier een USB-stick of harde schijf met muziek op aansluiten, je kan wel een PC aansluiten (analoog), dus wel het volume regelen, maar het is geen MIDI-USB-controller.

Let er wel op, het is een bouwmarkt die dit spul aanbiedt, dus verwacht niet teveel van service of ondersteuning wanneer je vragen hebt over technische dingen. Pakken en meenemen-prijs in een pallet-aanbieding.

Comment

ok, nu heb ik dus een maxtor externe harddisk dan zeg maar,maar die kan er dus op worden aangesloten neem ik aan ? en ja uiteraard hoef ik van zo een bouwmarkt er niet veel van te verwachten,maar om hier eventueel voor een zaaltje mee te draaien, is dit wel leuk om ermee te beginnen zeg maar

Comment

Ik denk wel dat naarmate de grootte van je schijf(inhoud) toeneemt, het moeilijker gaat worden om tracks te kunnen zoeken, omdat ze gemaakt zijn op USB-sticks.

Comment

nou ik wilde die set dus aansluiten,op me pc,omdat ik daarmee ook stream,en dan die set erbij zetten,zeg maar,voor het live draaien,dat ws dus meer de bedoeling,ik neem aan dat dat wel kan of? dat je zeg maar zo een usb kabel koopt met de zelfde aansluitingen,zeg maar en em dan op de pc aansluiten?aangezien t een mp3 cd speler is

Comment

Overigens raad ik af om pro-audio apparatuur bij een bouwmarkt te halen ;) Niet omdat ik zo nodig klanten wil trekken, daar doe ik niet aan, maar vooral omdat ik niet verwacht dat een bouwmarkt je voldoende kan helpen als je een probleem hebt, aangezien zij geen kennis van zaken hebben van pro audio. Van verven en behangen oké, maar ik zie ze nog niet uitleggen waarom je je signaal op -10 dBV uitstuurt inplaats van +4 dBu.

Ook qua garantieafhandeling moet je even goed opletten. Het bedrijf achter Citronic is onlangs failliet gegaan, en de doorstart als Tronios is nog niet helemaal afgerond. Let er dus heel goed op, dat als je er voor kiest hem bij de bouwmarkt te halen, dat je GOED informeert naar de garantietermijn.

Omtrent je vraag, ik verwacht wel dat er een uitgang opzit. Deze kun je gewoon op een lijningang (dus geen microfooningang (!!) kijk even goed naar je geluidkaart welke je hebt) aansluiten. Afhankelijk van welke plug er in je geluidskaart gaat, en welke in de cd-spelers/mixer, kun je hier altijd vragen welk kabeltje je nodig hebt ;)
            Last edited by Patrick Godschalk; Tuesday-01-06-2010, 11:45.

Comment

In de folder staat dat het mixsysteempje beschikt over gebalanceerde uitgangen. Die zouden dus naar alle waarschijnlijkheid uitgevoerd moeten zijn in XLR.

Comment

Of TRS.

Comment

formido

[img=http://www5.picturepush.com/photo/a/3547503/220/3547503.jpg]

dit is dan het achterpaneel van mijn pc ,een acer m1641 met een on board soundcard,maar daarom wil ik dus weten of die dubbel cd speler,met mixer op een pc aan te sluiten valt zodat ik dan daar ook live mee kan streamen
                  Last edited by VaKkIeW; Tuesday-01-06-2010, 17:01. Reason: andere url

Comment

Dan zal je via je microfooningang moeten opnemen, is die in te stellen op line-niveau voorzover je weet?

[edit]
                    Originally posted by Patrick View Post
                    Of TRS.
                    Zelden tot nooit, omdat het stiekem een kansloze connector is. ;)

Comment

dat kan ik dus er echter niet op ontdekken,maar er is iig wel een mic op aan te sluiten ja, en er zit een line out voor de mic op die mixer ja

Comment

Een audioconverter met een in en uitgang?

Ik heb zelf deze en ben er zeer tevreden over...

Comment

maar die is ook op elke dubbele cd speler,zoals ik die heb aan te sluiten en dan uiteindelijk op een pc, zodat je dan via die dubbele cd speler/mixer,mp3 tjes vanaf je pc kan mixen ?

Comment

Originally posted by VaKkIeW View Post
                            maar die is ook op elke dubbele cd speler,zoals ik die heb aan te sluiten en dan uiteindelijk op een pc, zodat je dan via die dubbele cd speler/mixer,mp3 tjes vanaf je pc kan mixen ?
                            Je kan GEEN mp3-tjes vanaf je PC mixen, om dat maar even duidelijk te stellen. Daar heb je een zogenaamde MIDI controller + DJ software voor nodig. Die zijn er echt in alle prijsklassen: http://www.bax-shop.nl/components/co...348b7df567.gif

Comment

Originally posted by Rick View Post
                              Zelden tot nooit, omdat het stiekem een kansloze connector is. ;)
                              Heul niet, sterker nog, ik werk alleen maar met TRS omdat ik het vaker tegenkom dan XLR connectoren. De reden hierachter is simpel, er zit geen enkel verschil tussen XLR en TRS, behalve dat XLR steviger is. Echter is die stevigheid alleen boeiend als je vaak je kabels en/of je spullen gaat verslepen zoals bij jou als een drive-in show. Bij simpel en gevorderd studiowerk waar alles op een vaste plaats staat geef ik TRS echt de voorkeur, gewoon omdat het goedkoper is, en vaker voorkomt.

Comment

Working...
                              X