Announcement

Collapse
No announcement yet.

formido

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patrick View Post
    Heul niet, sterker nog, ik werk alleen maar met TRS omdat ik het vaker tegenkom dan XLR connectoren.
    Niet als master out op je mixer denk ik, komt heel weinig voor. RCA en XLR worden het meest gebruikt.
    De reden hierachter is simpel, er zit geen enkel verschil tussen XLR en TRS, behalve dat XLR steviger is.
    Probeer jij met al je apparatuur aan eens een jackplug in te pluggen op een actieve luidspreker of je mengpaneel. Die maakt een kortsluiting als je hem er in steekt, omdat de tip van de jackplug langs alle ringen gaat van je female connector. Dat heb je bij XLR niet omdat je pinnen naast elkaar zitten in plaats van een onderverdeling in ringen. En bij een beetje XLR plug bestaat zelfs de luxe dat de ground eerst contact maakt (Rode issue, die op de Rode microfoons zit bijvoorbeeld), zodat hier geen problemen mee ontstaan.

Comment

mag het trouwens ook in normaal begrijpelijk nederlands aub ? niet iedereen snapt die termen namelijk

Comment

Ik wil best het een en ander toelichten, maar welke termen begrijp je niet precies?

Comment

Ik verwacht dat je het hele XLR/TRS verhaal niet begrijpt?

Het zijn beide pluggen (connectoren). Met TRS zul je vrijwel niet te maken krijgen ga ik van uit.

Een beetje basiskennis van pluggen die je moet kennen:
          -Jackplug 3,5 (deze ken je wel van je MP3 speler, 2 ringetjes is stereo, 1 ringetje is mono)
          -Jackplug 6,3 (ziet er ong. hetzelfde uit als de jackplug 3,5 maar deze is een stuk dikker (namelijk 6,3 mm)
          -RCA (ook wel tulp (rood/witte connectoren)
          -XLR (met 3 pinnetjes, google maar eens)

Tip: lees eens verschillende topics op dit forum. Zo ben ik ook een heleboel te weten gekomen...

Comment

TRS is jackplug 6,3 ;) zogenaamd stereo. TS is mono.

Comment

TRS: Tip, ring, sleeve (grofweg gezegd 3-aderig, meestal voor microfoon- of gebalanceerd lijnsignaal)
              TS: Tip, sleeve (grofweg gezegd 2-aderig, kom je soms nog wel eens tegen bij luidsprekers)

Zijn beiden jackplug 6.3mm

Comment

Ja, oke dat had ik erbij moeten zetten... Maar de topicstarter (ik zal er maar geen TS neerzetten om verwarring te voorkomen :cool:) had al moeite met de termen (bij RCA heb ik er wel tulp bij gezet, de meeste mensen vinden dat blijkbaar toch makkelijker...)

Maar het verschil van TS/TSR wist ik niet, van TS (soort plug) had ik persoonlijk nog nooit gehoord. Nou ja, weer wat geleerd vandaag :cool:

Ik heb wel wat TS connectoren op mijn (soort van) mengpaneel voor mijn microfoons, maar daar zit meteen weer een verloopplug aan naar XLR. Ik vind XLR zelf wat betrouwbaarder, schiet minder snel los (ook al doe ik (bijna) geen drive in werk en is het alleen voor thuis).

Maar ik denk nog steeds dat je met XLR meer te maken zult krijgen.
                Last edited by rick1993; Wednesday-02-06-2010, 17:32.

Comment

formido

ja klopt,dat XLR/TRS verhaal inderdaad,maar lwe dwalen een beetje af vind ik,graag ontopic aub,ik had dus alleen duidelijk de vraag gesteld of t dus nou mogelijk is om via die dubbele cd speler/mixer,te streamen is,met eventueel een analoge mp3 usb converter,zodat dus dan zoals ik t bedoel, de mp3 s via me pc naar die controller gestuurd worden,en dat je dan zeg maar een dubbel decks cd speler hebt, dus totaal 4 spelers,dus dan met de software (in dit geval stream ik met virtual dj),en dan zou ik dus ook handmatig willen mixen met die controller erbij,ik hoop trouwens dat dit ook niet al teveel hebreeuws achtige taal is,maar dit was de voor mij makkelijkste manier om het uit te leggen,zoals ik het bedoelde
                  Last edited by VaKkIeW; Tuesday-08-06-2010, 23:08. Reason: wijziging tekst

Comment

Dat antwoord is je reeds gegeven door Patrick. Dat kan niet.
                    Overigens is je uitleg wat beter te begrijpen als je wat meer hoofdletters en punten gebruikt, dat voorkomt ook verwarringen onder andere forumgebruikers. En hiernaast heb je dan wellicht sneller het juiste antwoord als men beter begrijpt wat je bedoelt.

Comment

Sorry voor het offtopic geblaat maar jacks TRS/TS worden meestal stereo of monojacks genoemd;) Waarbij stereo de TRS of gebalanceerde is.

Comment

Working...
                      X