Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen als DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen als DJ

Na een tijdje wat gedraaid te hebben met spullen van andere ben ik op zoek naar een eigen set om wat aan te kloten. Ik heb alleen geen idee wat dit grapje mij gaat kosten. Ik draai immers alleen voor mijn plezier en soms als ik ergens draai is daar de apparatuur al aanwezig. Het gaat dus om het maken van mixen en het oefenen. Huis tuin en keuken materieel is dus voldoende. Ik heb dus helemaal niks dus vertel me even hoe ik goedkoop aan materiaal kan komen het liefste met een link erbij.

Ik ben minimaal opzoek naar:
    - DJ Koptelefoon
    - Mixer
    - Boxen
    - Ik wil met cd's kunnen draaien/mixen

Laat even een reactie achter aub

Heb je zelf een budget?

Comment

Het moet natuurlijk niet TE duur , maar gewoon een nette set waar ik mee aan de slag kan.

Comment

Boxen voor thuis of voor onderweg? Daar zit namelijk een heul groot verschil in, kan ik je vertellen.

Qua beginset raad ik ALTIJD de RMP3+RMX40 aan. Voornamelijk omdat je daar de rest van de levensduur van die dingen plezier aan hebt, ze blijven geschikt voor je toepassingen, ook als je wekelijks in New York staat te draaien (m.u.v. verhuur, maar dat buiten beschouwing gelaten).

Een headphone maakt in principe niet zoveel uit, als hij maar tegen een stootje kan. Ik doe nu al drie jaar met de RP DJ-1210 van Technics, en hij werkt perfect. Oerdegelijkste headphone die ik ooit gezien heb.

Comment

Het gaat hier om boxen voor thuisgebruik, bedankt Patrick voor je reactie. Ik neem aan dat er nog mensen zijn met meer tips:) Laat komen zodat ik een goed vergelijk kan maken.

Comment

Als je niet teveel geld wilt uitgeven, pak je simpelweg de AV-20. Heb ik een tijdje terug met Rick uitgetest, klinken nog best lekker voor het geld. Verwacht er echter geen kwaliteit van, en ook niet dat je er feesten mee kunt gaan draaien. Het is echt alleen voor thuis. Er komt ook niet zoveel bas uit ;)

Wil je echt kwaliteit en diepe bassen raad ik de Resolv A6 aan. Maandag nog beluisterd in de showroom, deze komen naast mijn BnW monitoren te staan als extra referentiemonitoren. Gewoon omdat het kan ;) Zeker een aanrader.

Natuurlijk kan je het ook hier zo gek maken als je zelf wilt. We hebben ook Dynaudio's van 6000 a piece hoor =)

Comment

Nog advies in de prijscategorieen:
              - Tm € 500
              - Tm € 750
              - Tm € 1250

Comment

Het is verstandig om eerst een concreet budget vast te stellen. Voor alledrie de budgetten zijn wel dingen samen te stellen, maar voor het grootste budget haal je gewoon meer in huis, feit. Zeker omdat dit het dubbele is van het laagste budget.

Probeer dit dus eerst eens vast te stellen, wat wil je er aan uitgeven?

Comment

Ongeveer een € 750. Dat lijkt me in beginsel een mooi bedrag. Ik hoop dat ik zo een mooie set bij elkaar kan kopen.
                  Last edited by Hoeike8819; Wednesday-02-06-2010, 09:49.

Comment

Working...
                  X