Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer voor tussen 2 cdj 200's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer voor tussen 2 cdj 200's

Beste forumleden,

ik zoek een nieuw mengpaneel om mijn cdj's op aan te sluiten. Ik heb zelf al onderzoek gedaan maar ik kwam niet echt iets tegen (behale de djm 400 maar die is duur en heeft geen gebalanceerde uitgangen). Het budget niet boven de € 550. Wat eisen:

* hij moet aansluiten bij de cdj's
    * hij moet gebalanceerde uitgangen hebben
    * als het kan ook nog een effecten processor of een in en uitgang ervoor.
    * voor de rest alle standaard dingen zoals een eq, een x-fader, koptelefoon uitgang enz...

P.s. Als de djm 800 (de 2 kanaals versie) van virtual dj zou bestaan zou ik hem gelijk kopen....

Klinkt alsof je een Reloop RMX 40 zoekt. Komt vrij dicht in de buurt van de looks, functies en feel van een DJM 700/800

Comment

Hm, ziet er wel leuk en degelijk uit. Maar ik heb nu ook een 4 kanaals mengpaneel en dat ziet er niet zo mooi uit: 2 klaine cd spelers met een enorm mengpaneel dus heb ik denk ik toch liever een 2 kanaals mixertje...

Comment

Maar gaat het je er nu om hoe het ding er uit ziet, of wat je er mee kan?

Comment

Bijde:) Nou ja hij moet op de eerste plaats gewoon goed bedienbaar zijn (dus wat je ermee kan) en het uiterlijk is het volgende punt. Maar het telt wel mee want die 4 kanaals mixer zijn allemaal vrij diep en in verhouding zijn die cdj's dan heel ondiep.

Comment

Maar er zijn zo goed als geen kleine compacte mixertjes die beschikken over gebalanceerde uitgangen (neemt eenmaal teveel ruimte in). Hiernaast heeft de RMX-40 altijd nog de mogelijkheid om wat andere dingen aan te sluiten indien nodig.

Comment

Dat is dan wel jammer want dan moet er een DI tussen. Ook niet met jack's? Want het hoeft niet perse xlr te zijn. Vond er trouwens wel een met xlr's de A&H xone 22
              Last edited by Guest; Tuesday-15-06-2010, 17:27.

Comment

Er zijn amper kleine mixertjes die beschikken over gebalanceerde uitgangen, of het nu via XLR of jack is.

Overigens is de Xone 22 een 'geen-poespas'-mixer, dus geen effecten, alleen wat basisdingetjes. Hier krijg je wel weer bouwkwaliteit voor terug.

Comment

Dus voor een "poespas" mixer moet ik kijken naar mixers zonder gebalanceerde uitgangen? Wat is dan de best passende tussen de 2 cdj's?

Comment

De best passende blijft de DJM 400.
                    Maar op die kleine mengpaneeltjes zit ook bijna nooit een effectenbak of uitgebreide bedieningsmogelijkheden, omdat er puur geen ruimte voor is. Je moet dus eerst afwegen waar je meer waarde aan hecht, afmetingen of effecten.

Comment

Nou ja het liefst heb ik deze maar die bestaat niet:( Ik hecht dan denk ik het meeste waarde aan de afmetingen want je kan altijd nog een losse efectencontroller kopen.

Comment

Ik zou toch voor de Reloop RMX-40, kiezen omdat deze 4 kanalen heeft. Als je ooit iets extra's wil aansluiten, moet je niet meteen een nieuwe mengpaneel aan te schaffen. Er zitten ook vette geluiden op, en hij valt mee met de diepte vergeleken de Cdj-400tjes hier. Als je er een nette case bij besteld valt het allemaal wel mee. Je krijgt echt waar voor je geld. En mocht je toch een goedkopere hebben, moet je kijken naar de Behringer DJX750 als ik me niet vergis uit m'n hoofd. Ook een net ding, lijkt erg op die van Pioneer.

Edit: ik zie net jouw berichtje, en die bestaat inderdaad nog niet. Wie weet ik de toekomst..

Comment

Kijk eens in mijn handtekening ik heb een djx 750:) Dan word het waarschijnlijk toch de djm 400 met timecode..

Comment

Niemand die een 2 kanaals mixer weet die tussen 2 cdj 200's past?

Comment

Kwam op een ander forum een 2e hands djm-300 tegen? Eventueel had hij ook nog een EFX-500 te koop. Wellicht is dat iets?

Comment

Working...
                              X