Ik heb een paar maanden een paar sites gevonden, met playlists erop met bpm noteringen. Ik kan ze nu niet meer vinden. Weet iemand er eentje? Voor earth wind & fire, stevie wonder, Chaka khan, kc & da sunshine band, Rick james enz.....zo n playlist was t, met alle klassiekers.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
PCDJ Red met MAYA44 USB audio interface
Collapse
X
-
PCDJ Red met MAYA44 USB audio interface
Ik gebruik al jaren PCDJ Red 5.2 maar nu loop ik voor het eerst tegen een probleem aan. Na een fatale crash van mijn moederbord ben ik aan het vernieuwen geslagen en heb ik op advies van de heren van Bax een MAYA44 USB audio interface aangeschaft.
Omdat deze kaart goed aangeschreven staat, verwachtte ik geen problemen maar helaas heb ik nu een behoorlijk probleem;
met PCDJ stuur je twee audio signalen naar je kaart, net alsof je twee cd spelers gebruikt. Dat kun je allemaal in config instellen (Line 1 to channel 1/2 and Line 2 to channel 3/4) Daar is de kaart ook voor gemaakt maar toch krijg ik geen geluid uit de kanalen 3/4!!!!!
Na veel rondneuzen op verschillende fora heb ik het idee dat het komt door de ASIO drivers van de MAYA44, maar wat ik nu moet doen; geen idee. Kan iemand me dit nu eens uitleggen voordat ik weer zwaar in de stress met de winkel bel. Ik moest al 2 maanden op mijn bestelling wachten en nu werkt het nog niet, dus ik begin een beetje radeloos te worden.
Kan iemand me hier nu eens goed mee helpen? (En dan niet "ASIO drivers verwijderen" want dan had ik net zo goed een oude SB Live van de rommelmarkt kunnen trekken)
Alvast bedankt
Comment
-
Ik ken de software en de kaart verder niet, maar staan de kanalen niet gemute in je volumeregeling van Windows?
(Rechtsonder in je scherm dubbelklik op het speaker-icoontje).
Dan bij 'opties' voor 'eigenschappen' kiezen. Kies daarna je mixer-apparaat en kijk daar of de kanalen niet gemute staan.
Comment
-
ALS het een driver-probleem is, ben ik benieuwd naar je OS. Mocht dit Vista zijn, lijkt mij dit inderdaad reëel te veronderstellen, en dan is het wachten op een patch. Ik kan mij haast niet voorstellen dat driverproblemen namelijk spelen in Windows XP, de standaard van afgelopen jaren en waarop alle software zeker compatibel mee is. Van Vista hangt dit echter nog even af, ook nu kan ik me niet voorstellen dat de nieuwste versie (niet geheel) compatibel is met Vista, maar dit zou kunnen. Driverproblemen zijn heel divers, onmogelijk te voorspelen en moeilijk op te lossen (kan alleen door nieuwste updates).
Nu zeg je zelf op diverse fora te hebben gekeken naar oplossingen, denk dat ze daar ook eerst hebben gevraagd of alles goed zit aangesloten, of alle instellingen goed staan, etc. Ben je al meer mensen tegengekomen met soortgelijke ervaringen? (kan me niet voorstellen als je Vista hebt, dat je dan de enigste bent) Zo ja, zou ik denken aan een driverprobleem en zal je oplossing moeten komen van de laatste drivers (kan sowieso geen kwaad om alle drivers te updaten van je hele systeem), en deze moeten worden vrijgegeven door de fabrikant. Zo nee, lijkt het mij sterk dat het een driverprobleem is (dat is namelijk het leuke van driverproblemen, je hebt ze nooit alleen), en zou ik meer gaan denken aan instellingen, of aan de hardware (ipv de software).
Ik ben geen deskundige op dit gebied, dus wat ik zou doen is
contact opnemen met klantenservice, als er problemen spelen met deze kaart zijn zij degene die dit bij uitstek weten, en zij zullen een eventuele oplossing zeker vermelden.
Een complete herinstallatie van MAYA44 kan ook wonderen doen. Mocht de klantenservice je ook niet kunnen helpen, en alle updates geen wonderen doen, neig ik toch naar een hardware probleem. Geeft het programma aan dat er een signaal is op 3/4 (als je er wat instuurt, of doet het programma dit ook niet?
[/list]
Comment
-
Alvast bedankt voor het meedenken.
Er staan geen kanalen gemute, de software speelt af naar 3/4 (ook de audio test in config)
OS is XP, daar is niets aan veranderd. Alleen de MAYA44 is er bij gekomen. Voorgaande audio devices zijn ook volledig verwijdert dus dat is het ook niet. Ik heb al verschillende pcdj gebruikers gesproken met het zelfde probleem waar zelfs de nieuwste drivers van ESI geen oplossing bieden terwijl de MAYA toch heel vaak gebruikt word. We zijn nu aan het uitzoeken of de nieuwere versie's van pcdj (de VRM variant) wel ASIO compatible is en er is zelfs al sprake van een aangepast driver pakket voor de MAYA44 om dit specifieke probleem uit de wereld te helpen.
Na dinsdag weet ik meer, dan heb ik overleg gehad met een PCDJ Beta Tester dus als die het niet weet...
Samen gevat lijkt het er op dat PCDJ 5.2 niet overweg kan met het ASIO verhaal waar programma's als FruityLoops en Tractor dat wel kunnen.
Dus een aangepast driver pakket of andere dj software. Zeker is al wel dat het geen kapotte hardware betreft.
Ik hou jullie op de hoogte
Comment
-
Mmm... zoiets verwacht je ook weer niet 1-2-3. Dat de software gewoon in zijn geheel niet compatibel is met het apparaat waarmee hij samen moet werken. Nou ja, even afwachten of er dan versies zijn waarbij dit wel werkt, of dat er specifiekere oplossingen worden aangedragen. Denk met name dat er een update/patch komt voor gebruikers met de MAYA44, zeker omdat er meer mensen rondlopen met dit probleem, en dit toch klanten van hun zijn (die ze liever bij hun eigen producten houden).
Tjah... erg vaak komt dit niet voor, is wel een gevolg van niet uitgebreid genoeg testen (van de fabrikant zijn kant). Ben benieuwd welke oplossing de Beta Tester aan zal dragen, maar eigenlijk meer benieuwd welke oplossing door de fabrikant wordt aangedragen.
Comment
-
Ik merk wel dat veel mensen de MAYA44 zonder de drivers gebruiken maar dan werk je niet met een externe mixer, maar doe je alles op de pc.
Dan vind ik het jammer van het geld omdat ik de kaart dan niet optimaal kan benutten.
Ik denk dat de Beta jongens nog eerder met een oplossing komen dan de fabrikant zelf. Dat zijn toch de jongens die het echte testwerk doen
Comment
-
Het is inmiddels duidelijk dat de MAYA44 van het merk ESI niet geschikt is voor de PCDJ Red serie.
Dit heeft alles te maken met de gebruikte ASIO drivers, speciaal bedoelt voor alle software met ASIO ondersteuning. (Zoals productie software)
Enige oplossing in mijn geval is een andere kaart uitzoeken. Bedankt voor alle input.
Comment
-
Overigens..
Als je de maya44 op een nieuwe laptop met windows vista gebruikt moet je hem op ''relaxed'' zetten.
Ik heb deze soundkaart draaien i.s.m BPM-STUDIO op windows vista ultimate en toen... ging ie overslaan
Ik terug gegaan naar de winkel waar ik de soundkaart had gekocht, daar hebben ze de output op ''relaxed''gezet en toen was het probleem weg, weet niet of andere daar ook last van hebben/hadden maar mocht je het hebben, try that
Comment
-
Hoe zet je de output dan wel op 'relaxed' in vista, Andy? Is relaxed dan niet de slechtste kwaliteit, of de slechtste latency dan?
Mijn maya44 USB werkt in xp (muziek afspelen), maar in vista hoor ik tikgeluiden op de achtergrond. Wat een miserie, Windows Vista.
Ik heb de kaart eens uitgetest in een ander programma, virtual dj, mijn cd spelers aangesloten voor midicontrol, en bij het pitchen en pitchbenden hoor ik gezelfde irritante getik. Zowel in xp als in vista.
Levi
update: ik heb de kaart opnieuw geïnstalleerd, en windows vista zocht voor mij de nieuwste drivers. Nu is het getik weg.
Ivm de drivers, bij fabrikant staat nu: (generic usb audio). De leverancier is Microsoft, en de stuurprogrammaverusie is 6.0.6000.16386 (21 juni 2006). Die driver is ouder dan de officiël van ESI, hij werkt nu, maar in adobe audition 3.0 krijg ik nog steeds geen input met vista. Is ESI nu achter met zijn drivers, of is Vista gewoon een besturingsprogramma dat nog te veel in zijn kinderschoenen staat?
Comment
-
de hierboven genoemde driver is een standaard windows driver voor een USB audio interface en ondersteund alleen maar 1 input.....Voor een volledige mapping van je interface en sturing heb je een asio driver nodig en dat is dus die orginele van Esi anders heb je niet de controlle over al je in en outputs
Esi is wel constant met hun drivers bezig dus als je klachten heb mail ze gerust naar hun en hun zullen ze meteen in behandeling nemen en het meenemen in hun process.
Comment
-
In BPM-studio naar kaart eigenschappen gaan en daar staat dat..
Overigens moet ik dan ook maar es ff gaan kijken voor die driver die jij noemt, werkt dat?
Voorderest heb ik er niet zoveel verstand van of dat goeie of slechtere kwaliteit is, wellicht dat er mensen op het forum meer over weten, let us know it :wink:
Idd.. wat een misserie windows vista.. Mjha XP loopt al helemaal niet op mn nieuwe laptop :cry:
Comment
Comment