Announcement

Collapse
No announcement yet.

In bezit van DJ set maar nu?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• In bezit van DJ set maar nu?!

Heb vorige week ook een set gekocht namelijk de volgende:

2x Numark NDX 200
    1x Numark M2 Mixer

En een setje AM 50 Monitoren.

Nu wil ik zelf mixjes maken en samenstellen en natuurlijk opnemen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Welke spullen heb ik nu nog nodig?

Heb je een computer tot je beschikking om het een en ander op te nemen en een lijningang? (meestal blauw aangegeven)

Comment

Jup die heb ik

Comment

In dat geval kun je eens kijken of je wat kan doen met Audacity. Is een gratis programmaatje waar je mee kunt opnemen. ;) Ik zou zeggen, probeer het eens uit.

Comment

En als ik kies voor een betaald muziek programma, waar ik veel mogelijkheden heb mbt extra effecten etc etc. Welke is er dan aan te raden in de goedkopere prijsklasse?

En welke kabels heb ik nodig en waar sluit ik die aan?

Comment

Maar dan wil je DJ-software van je PC gaan gebruiken om naar je mixer te sturen?

Overigens heb je om op te nemen dit kabeltje nodig.
            De rood/witjes (RCA/tulp/cinch genoemd) sluit je aan op je booth of record output zodat je master fader niet van invloed is op je opgenomen mix, handig wanneer je even iets harder of zachter wil. De 3.5mm plug gaat in de blauwe line-in van je computer.

Comment

Het is idd ook de bedoeling om van pc naar mixer te sturen.

Comment

Wat betreft software, dit is vrij persoonlijk. De een zweert bij Virtual DJ, de ander bij Traktor, weer iemand anders bij Itch...
                Probeer wat demo's uit van verschillende software-pakketten. De meesten hebben wel een trial-versie, dan kun je zelf uittesten hoe het bevalt en wat je er mee kan. ;)

Comment

En voor de mensen die wat slimmer zijn, kunnen deze full versies op internet vinden.

Comment

En voor de mensen die wat slimmer zijn, koop je gewoon de originele versie omdat je dan een volledige ondersteuning krijgt (mocht je problemen hebben of moeilijkheden tegenkomen) en er vaak wat slimmigheidjes in illegale versies zitten.

Overigens is verspreiding van illegale of illegaal verkregen software op het forum niet gewenst!

Comment

En bij illegale versies heb je hele irritante bugs. En als ze ontdekken dat je illigale versie hebt, ben je de l*l.

Comment

En bij illegale versies verdien je geld met het draaien terwijl je de maker van de software niet eens een deel geeft, terwijl hij voor een groot deel bepaalt of je wel of niet kunt draaien.

Comment

Dat is natuurlijk waar, maar ik was ook niet van plan dit te verspreiden, ik vermeldt het alleen (sorry, zal niet meer gebeuren)

Comment

Working...
                          X