Announcement

Collapse
No announcement yet.

reloop rmp 1 & iq2 scratch VS Denon dn-s 700 & denon x1100

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reloop rmp 1 & iq2 scratch VS Denon dn-s 700 & denon x1100

yo,

ik mixte een klein jaar met 2 jb systems CD200's & een oud mengpaneel :D zonder effecten enzo op.

nu wil ik vandaag mij een nieuwe set bestellen, deze is normaal enkel voor thuisgebruik, maar wil wel wat extra's hebben zoals effecten.
    nu heb heel veel research gedaan naar de IQ 2 mixer van reloop en deze schijnt toch wel heel straf te zijn. (positief)
    maar de andere set van denon lijkt mij ook wel redelijk kwalitatief voor zijn geld.

iemand die mij wat meer info kan geven? of gewoon zijn mening ^^

denk toch dat ik de reloops ga bestellen. zou vooral meer info willen hebben over de denon set.

grtz KTZ

Wat is je budget voor een nieuwe set? Zeker bij een volledige setup kunnen de bedragen erg variëren, als je wil ben je zo 3000 euro kwijt. ;)

Ben je overigens specifiek opzoek naar tabletops en een mixer, of denk je misschien aan een alles-in-één apparaat? En wil je met CD's draaien, of zie je MP3 via USB-stickjes of misschien zelfs MIDI ook wel als een mogelijkheid?

Comment

euhm,
      voor mijn budget zouk liefst onder de 900€ willen blijven dus :D
      daarom dat ik ook voor deze reloop set zou gaan.
      euhm ik ben enkel opzoek naar een mixer & 2 tabletops. niet alles in een. liefst alleen met CD's draaien. Blijft toch nog wel het 'sjiekste' of hoe moet ik het zeggen :D

van MIDI ken ik trouwens niets :D haha

Comment

Met MIDI is het mogelijk om software op je computer te triggeren, je DJ-gear wordt dan in feite een controller voor de DJ-software op je pc.

Dit was zeker de set die je aanhaalt in je openingspost?

De RMP's worden overigens ontzettend veel verkocht, omdat het een perfect alternatief is op de duurdere spelers terwijl je wel gewoon de lay-out van duurdere spelers hebt en dus moeiteloos kunt omschakelen. Er zullen echter wel wat functies zijn die iets anders werken. ;)

Comment

Ik heb wel een leuk setje gezien, van 924 euro.

2 CD spelers
          Hebben hele leuke effecten, goede table tops voor een beginner / gevordene.
          1 Behringer mengpaneel
          Hiermee heb je erg veel mogelijkheden. Het mengpaneel kan je aansluiten op de pc, want er is software meegeleverd.

Waar je wel aan moet denken, is een hoofdtelefoon, en eventueel een flightcase.

edit; Rick was me alweer voor.

Comment

Maar wat heb je er precies aan als je wel je mixer, maar niet je tabletops op je pc kunt aansluiten? Overigens wilde de topicstarter liever met CD's draaien, dus die MIDI-mogelijkheid biedt geen toegevoegde waarde.

Comment

dj scratch, bedankt voor het alternatief :D maar is mij toch net wat duur hoor :D
              wil er wel wat aan uitgeven, maar voor mij is dat net iets te veel. Bedankt voor je reply :D

@ rick, ja dit is de set die ik wel zou kopen. maar wat zijn dan de verschillen. Op de tabletops ga je denk ik niet héél veel verschil merken ivm pio's 1000's denk ik. heb al met beide gedraaid. de jog's reageren verschillend maar mss kan jij me meer vertellen? :D
              de mixer is uiteraard héél verschillend van een club mixer maar daar stoor ik mij niet echt aan.

Comment

Je hoeft de mixer ook niet perse op de pc aan te sluiten.. Het mengpaneel heeft 4 kanaals, wat wel zo handig kan zijn. 2 XLR microfoon aansluitingen. En zeer leuke effecten.

Maar het is zelf wat je het fijnste vindt. Wij kunnen daar moeilijk op beoordelen. Misschien een tip, langs de showroom rijden (als het natuurlijk niet al te ver is), en een aantal sets uitproberen?

edit; ik zie pas net dat je in België woont, dus dat gaat hem niet worden.. En over de set, Het is toch wat je fijn vindt.

Comment

ja het leuke is dat het een stukje rijden is voor mij :)
                  en de reloop set heb ik al een uitgetest, wel met een andere mixer (de rmx40 reloop) die ook wel effecten heeft dus.

ik wil echt wel basic blijven, 2 tabletops & mixer met effecten op :D
                  denk dat de reloop set een leuk alternatief is voor 2 pio's 1000 & een djm 800 niet?

Comment

De RMP spelers zijn voornamelijk het alternatief voor de duurdere spelers (te vergelijken met Pioneer CDJ 800 en wellicht ook de 1000), het Reloop alternatief op de DJM 800 is de RMX 40. Neemt natuurlijk niet weg dat de IQ 2 ook perfect kan passen bij de RMP spelers. ;)

Comment

mhm, de rmx 40 heb ik ook al eens uitgetest, en die komt mij zo 'goedkoop' over :D ik weet het ik zit zelf ook op mijn geld. maar de plastieke knobs etc het voelt net niet zo goed aan. Daarom denk ik ook dat de IQ2 een leuk (mss beter?) alternatief is voor deze rmx40.

ik dank jullie zeer voor jullie meningen. Ik ben eruit. Het zullen de reloops worden. Verwacht deze namiddag maar een bestelling van mij ! ;)

grtz

Comment

Prima, we vernemen graag hoe het setje bevalt als het binnen is. ;)

Comment

Working...
                        X