Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIDI-controllers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MIDI-controllers

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een MIDI-controller en de Numark Total Control leek me wel interessant. Blijkbaar wordt wel de raad gegeven om de DJ I/O er bij te nemen omdat je sowieso een geluidskaart nodig hebt. Nu, mijn vragen daaromtrent zijn:

Wat doet de DJ I/O nu precies ?
    Zijn er goedkopere varianten die ook werken, zoals de Behringer UCA 202 ?
    En als laatste, vinden jullie Numark of Hercules beter qua MIDI-controller (prijs-kwaliteits verhouding) ?

Alvast bedankt :D

De DJ I/O zorgt er voor dat beide kanalen in je software worden omgezet in een analoog signaal, zoals een normale geluidskaart doet.

Echter, de DJ I/O is eigenlijk twee geluidskaarten in één en heeft hij twee stereo uitputs (2xL en 2xR). Hiernaast kun je er ook nog je hoofdtelefoon en microfoon op aansluiten, zodat je eenvoudig kunt voorbeluisteren en eventueel nog iets door je mix heen kan bléren. :D

De UCA 202 is gewoon een simpele externe geluidskaart. In tegenstelling tot wat je misschien vermoedt, heeft deze geluidskaart 1 stereo ingang (L+R) en 1 stereo uitgang (L+R)

Welke MIDI controller beter is, lastig te zeggen. Sowieso heeft iedereen wel een eigen voorkeur voor een lay-out, aanvoeling van de knoppen, jogwheels, etc.
    Zelf zou ik als ik echt serieus wil gaan draaien met een MIDI controller kiezen voor een controller met grote jogwheels, zodat je wat meer precisie hebt en wat meer overzicht (omdat de omringende knoppen dan verder uit elkaar liggen). Maar, zoals ik al zei, is ook een kwestie van smaak en gewenning. :)

Comment

Ben ik dan bijna verplicht om een DJ I/O aan te schaffen of zou een andere geluidskaart zoals die Behringer ook werken ?

Comment

Het zal wel werken, maar dan heb je er twee nodig. Kan je net zo goed een externe kaart met twee stereo uitgangen kopen. ;)
        Hiernaast niet teveel besparen op dingen als geluidskaarten. Geluidskwaliteit zal nihil verschil in zitten, latency wil je echter niet terughoren. :) (Vertraging in het geluid)

Comment

Achzo.
          Alleszins, het is niet de bedoeling om te scratchen maar gewoon te mixen en effecten te gebruiken. Ik speel nu al een jaar Virtual DJ maar met een muis mixen is ook niet alles. Daarom dat een MIDI controller wel handig is.
          Numark is betrouwbaar en is gekend om z'n kwaliteit. Hercules is dan weer goedkoper maar blijkbaar lijdt de kwaliteit er wel wat onder heb ik me laten vertellen. Wat denk jij Rick ?

Comment

Ik zou niet durven zeggen of de één echt veel beter is dan de ander. Overigens is de RMX wel één van de MIDI-controllers die het meest door beginners met een laag budget wordt aangeschaft.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Het zal wel werken, maar dan heb je er twee nodig.
              Dat is overigens niet werkend te krijgen tenzij je erg veel verstand hebt van computers. ASIO ondersteund over het algemeen maar één audio interface.

Comment

Zo zo, goed om weten.
                Ok, moest er nog iets zijn, dan laat ik het jullie weten.
                Heel erg bedankt voor de info mensen ! :D

Comment

Hallo nog is. Ik heb nog wat research gedaan en ik heb besloten om een controller te nemen met een ingebouwde geluidskaart. Ik twijfel nog tussen deze 2:
                  - Hercules RMX
                  - Numark Omni Control
                  Wat denken jullie ? Als er nog voorstellen zijn, opmerkingen, eender wat, doe maar gerust.

Alvast bedankt !

Comment

Ik zou gaan voor de Hercules RMX. Dit is zeker een degelijke controller die doet wat die moet doen. Heb er nooit problemen mee gehad. En is samenwerking met Virtual Dj werkt het perfect!

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
                      Ik zou gaan voor de Hercules RMX. Dit is zeker een degelijke controller die doet wat die moet doen. Heb er nooit problemen mee gehad. En is samenwerking met Virtual Dj werkt het perfect!
                      Ik heb VDJ 5.2, lukt het daarmee ? Ik veronderstel dat ik in config bij Remote Control de instellingen moet wijzigen naar Hercules Device, of moet ik dat allemaal nog manueel instellen ?

Comment

Als het goed is werkt hij daar ook mee. Maar dat weet ik niet zeker.

Comment

Working...
                        X