Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobiele dj setup.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mobiele dj setup.

Ok ik wel een USB controller en heb gekeken naar 4 opties:

- Hercules RMX
    - Numark Omni controle
    - VCI-100
    - Numark stealth

Over the omni hoor ik niet al te beste verhalen de RMX komt wat beter uit de bus maar de ingebouwde geluidskaart is niet echt geweldig.

de VCI komt overal heel goed uit de bus maar 400 euro is boven mijn budget.

De stealth is maar 200 en komt ook goed uit de bus en ziet er ook nog eens cool uit.

Echter nu komt het probleem, een usb geluidskaart.
    De twee opties die ik in gedachten had is:
    - ESI Maya 44
    - NI Audio 2 DJ

NI zijn ook de makers van traktor wat ik gebruik en hebben hem gemaakt met dj in hun achterhoofd maar de Maya maken ook goed spul. Wat is het verschil en waar heb ik waarschijnlijk het meest plezier van. (de audio 4dj is gelijk weer 200 euro helaas)

De Maya 44 heeft naast twee stereo uitgangen ook nog twee stereo ingangen.
    Verder heeft de Maya 44 een hoofdtelefoonuitgang op de interface zelf, de Audio 2 DJ niet.

De Audio 2 DJ heeft als 'luxe' wel twee volumeschijfjes, maar dat is eigenlijk nogal overbodig omdat je op je DJ-mixer (en anders in je software wel) meestal al een gain hebt zitten om het juiste ingangs- of uitgangsvolume te verkrijgen.

Hiernaast beschikt de Audio 2 DJ als voordeel weer wel over gebalanceerde jack uitgangen die je ook kan schakelen als stereo. Probleem daarbij is echter wel dat je dan nog iets nodig hebt voor je hoofdtelefoon, zoals de laptop output.

Comment

Dus waarschijnlijk ben ik het beste af dan met de stealth in combinatie met de Maya 44 ivm met de megenlijkheden.
      Het doel is dat ik mijn laptop mee kan nemen naar een studio met mijn controller (en evt usb soundcard) en op een normale mannier kan cue-en.

Laatste keer ging ik naar de studio met alleen mijn laptop en kon geen cue gebruiken he stuurde het signaal ook door naar de line-out het gevolg is dat ik "blind/doof" moest mixen. Dit is verre van ideaal een aantal platen die ik gebruikt heb in die mix had ik niet gebruikt als ik ze voor beluisterd had.

Een usb controller was een ideale oiplossing vooral een met ingebouwde geluidskaart alleen denk ik dat ik door een externe te gebruiken meer keus en beter geluid heb.

Comment

De Maya is wel een van de meer populaire interfaces (en ook zijn grotere variant, de 88). Je zult er dus geen miskoop aan hebben. ;)

Comment

Zelf sinds kort ook een maya kaart (gigaport HD).
          Geluidskwaliteit ligt vele malen hoger als de goedkopere kaarten in de controllers.

Comment

reloop digital jockey 2,
            Ik ken 2 gasten die hier mee draaien (en ik heb er zelf ook op gedraait..) en het werkt geweldig!

Comment

Working...
            X