Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over timecode

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over timecode

Ik ben in bezit van een Digital Jockey 2 Interface Edition en Traktor Scratch Pro, omdat ik van plan was later nog uit te breiden.
    DJ'en met m'n laptop bevalt me wel, dus ik zou hier graag mee doorgaan.

Ik zou graag willen uitbreiden met 2 platenspelers en een digitale mixer (bijvoorbeeld de Behringer DDM4000).
    Nou had ik hierover een vraag. Ik heb namelijk gehoord dat je je platenspelers kan aansturen met je pc. Timecode. Als ik nou een digitale mixer koop, en hier mijn platenspelers op aansluit, moet ik dan nogsteeds een usb interface kopen? Aangezien de mixer al digitaal is.

En als ik een interface koop, moet ik dan nog rekening houden met eentje die ik speciaal op Traktor Scratch Pro kan aansluiten?

Alvast bedankt ;)

Ja en ja. Dat je een digitale mixer hebt betekent enkel dat het met MIDI kan aansturen. Dit bedient enkel de functies van je effecten en de mixer binnen Traktor. Om je draaitafels of CD-spelers te laten functioneren heb je nodig

a) Timecode CD's/vinyl
    b) Een interface die dit signaal kan vertalen naar iets bruikbaars
    c) Software die met dat signaal overweg kan
    d) Bekabeling voor dit signaal

Kortom een groot pakket, genaamd Traktor Scratch ;) Dit wordt geleverd inclusief al deze delen. HET IS AF TE RADEN OM DIT LOS TE KOPEN, en dan vooral omdat het dan vaak niet werkt.

Weet je zeker dat je Traktor Scratch Pro hebt, en niet Traktor Studio? Daar moet je even op letten. Als je de software al hebt moet je enkel nog de interface (Audio 8 DJ, dat is de ENIGE interface die werkt met Traktor Scratch Pro voor 4 decks), timecode vinyls van Traktor en de multicorebekabeling hebben.

Comment

Ah okee.
      Ik denk dat ik toch Traktor Studio heb. Goeie tip om Traktor Scratch pakket te kopen. Dan zou ik eventueel altijd later nog kunnen upgraden naar Traktor Scratch Pro.
      Ik heb nu natuurlijk de IE editie van de Digital Jockey 2, dus ik kan nu gewoon een platenspeler aansluiten.
      De Audio4Dj is dan 2 kanaals, maar is dit inclusief of exclusief mixer?

Alvast bedankt :)

Comment

De Audio 4 DJ is slechts een 2-kanaals interface, dus zonder mixer. Gewoon Traktor Duo pakket aanschaffen, dan weet je waar je aan toe bent.

Comment

Dus daarmee zou ik alleen de 2 draaitafels kunnen aansluiten op m'n software?
          Hoe moet ik dan m'n mixer op m'n laptop aansluiten?

Ook zou ik het wel leuk vinden om te recorden. Zou dit ook kunnen?
          En heb je erg last van de latency?

Sorry voor de vele vragen in één keer hoor! :)
          Last edited by youri891; Monday-23-08-2010, 22:38.

Comment

Je draaitafels kun je aansluiten als bovenstaand, en je mixer kun je gewoon met USB aansluiten, die stuurt MIDI uit. Opnemen is geen probleem, dat kan direct in Traktor Scratch. Verder is de latency afhankelijk van hoe snel je PC is ;) Probeer het eens uit, download Asio4All op de interface die je nu hebt en kijk hoe laag je kan gaan voordat je geluid begint te vervormen. Als je onder de 25 ms komt is het prima, alles daaronder merk je niet.

Comment

Working...
            X