Announcement

Collapse
No announcement yet.

American Audio VMS4 & Technics RP-DJ1200

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American Audio VMS4 & Technics RP-DJ1200

Mensen,

Ik heb al een tijdje in mijn hoofd om te gaan mixen. Ik heb het al gedaan met mijn midi keyboard en virtual dj.

Ik wil dus graag midi controlled gaan draaien met de american audio vms4 en de Technics RP-DJ1200.

ik heb een paar vragen voor beide produchten, zijn dit goede producten om mee te beginnen? en voor deze prijs? zijn er mensen met ervaring met de vms4 en de Technics?

Later!

Kwa hoofdtelefoon, zeker geen verkeerde optie. Wat ik wel zou doen is: rij naar bax pas en probeer er een paar. Op internet vergelijken is in dit gevallen erg moeilijk. Je hoort ze niet, en hebt ze niet op je hoofd gehad kwa pasvorm. Daarom zou ik eerst een paar verschillende proberen. 1 gevonden die naar wens is? Afrekenen naar huis karre en mixe maar!

Kwa vms4, zou eigenlijk gewoon het zelfde doen als je er toch bent om je koptelefoon te proberen. Er zijn voor virtual dj wel zoveel verschillende controllers en mogelijkheden. Hebben allemaal hun eigen voor en nadelen en mogelijkheden.

Paar tips voordat je die kant oprijd:
    Stel voor je zelf een budget vast.
    Maak voor je zelf een lijstje met wensen wat je wel en niet wil.
    Maak een lijstje met eventuele vragen wat je nog meer wil weten.

Comment

Anders heb ik nog wel een controller voor je. Als je interesse heb neem dan contact op via pm.

Comment

Als het een beetje dichter bij lag had ik het zeker gedaan! maar om nou 310km af te leggen voor een controller en een hoofdtelefoon vind ik een beetje té.

wat ik wel een nadeel vind van die hoofdtelefoon is dat er geen krulsnoer bij zit. weet niet of dat problemen kan geven met draad dat in de weg zit? misschien heeft bax wel een oplossing.

Ik heb veel verschillende hoofdtelefoons(geen dj) op gehad en zaten allemaal goed, zit er echt zo veel verschil in?

Comment

De RP-DJ 1210 heeft wel een krulsnoer, wellicht is dat een optie?

Comment

Zit momenteel met een Sennheiser hoofdtelefoon op zonder krulsnoer, maar deze heeft een lekker soepele kabel. Hoeft dus geen nadeel te zijn tijdens het draaien. Het nadeel van krulsnoer is wel, het gewicht van het snoer is 3x zo zwaar omdat je 3x zoveel kabel nodig hebt om dezelfde afstand te overbruggen.

Tussen de pasvorm van hoofdtelefoons zitten wel wat verschillen en dat kan je net mee- of tegenzitten. Hiernaast zijn ook zaken als afsluiting, klank, volume, kwaliteit en vorm van belang, laat dat nu zo'n beetje per hoofdtelefoon verschillend zijn. ;)

Stel je niet veel eisen aan een hoofdtelefoon dan zal je er niet zoveel hinder aan ondervinden, maar wil je iets dat echt bij je past dan kan de zoektocht soms even duren.

Comment

op welke specificaties moet je letten bij aanschaf van een hoofdtelefoon?

is iedereen het er verder mee eens dat de vms4 voor een beginner een goede keuze is?

Comment

Je zou ook nog ergens in de buurt bij jouw kunnen kijken waar ze Koptelefoons verkopen. Bijv. M*d**Ma*kt daar kan je er best veel proberen. Zelf ook gedaan.

Comment

Buiten het feit dat die winkel consumentgericht is (en dus wellicht geen flauw benul hebben wat voor een DJ-hoofdtelefoon belangrijk is), is de aanwezige selectie die wellicht voor de topicstarter geschikt zal zijn minimaal.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Buiten het feit dat die winkel consumentgericht is (en dus wellicht geen flauw benul hebben wat voor een DJ-hoofdtelefoon belangrijk is), is de aanwezige selectie die wellicht voor de topicstarter geschikt zal zijn minimaal.
                    Daar heb je wel gelijk in. De keuze voor Dj hoofdtelefoon zal daar minimaal zijn.

Comment

Working...
                    X