Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj-mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj-mixer

Hallo Allemaal,

Ik ben samen met mijn collega-dj op zoek naar een nieuwe dj-mixer.
    Het moet kwalitatief goed zijn, en binnen een budget van ongeveer 400 euro zitten.

Het zou mooi zijn als er een effect processor bij inzit.

Zelf hadden we deze gevonden:
    De Numark 5000 FX is een vijfkanaals DJ mixer met diverse effecten en een groot aantal mogelijkheden aan boord. Een mixer van professionele kwaliteit wat betreft faders, opbouw en aansluitingen.

Hebben jullie suggesties of meningen over dit product?

Geluid & PA -> DJ Gear & effects

Zijn er nog meer eisen die je stelt? Bijv. 12 of 19 inch, aantal kanalen, VU-meters per kanaal, etc. ;)

Comment

aantal inch maakt niet uit.
      er moeten sowiezo 4 kanalen op zitten.
      VU-meters per kanaal is handig, maar hoeft niet perse.

Comment

Moet er ook nog USB op zitten? ;)

Comment

hoeft niet perse

Comment

Dan is volgens mij een Reloop RMX 40 DSP wat je zoekt. ;)

Comment

Beste Rick,

Deze hadden we overwogen, maar dit is ons een beetje afgeraden door het verhuurbedrijf hier in de buurt.

Groeten,
              Tom

Comment

En hebben ze daar ook nog een reden voor gegeven of was het zomaar in het wilde weg? ;)

Comment

vooral kwalitatief niet supergoed.
                  Al zei hij wel dat reloop de laatste jaren wat beter was geworden.

Hij raadde een dateq aan, maar dat valt niet echt binnen het budget.

Comment

Daar heeft hij wel gelijk in, een Reloop mixer is minder geschikt voor verhuur. Het blijft namelijk een mixer in het middensegment, heeft diverse leuke opties en dus is de bouwkwaliteit iets lager dan bijvoorbeeld een Dateq. Dat moet ook wel voor die prijs. ;)

Aan de andere kant kan je makkelijk een glas cola + water in een Dateq kieperen en hij zal het na een opfrisbeurt weer perfect doen, maar dat zijn dan ook veelal kale mixers die alleen het hoognodige aan boord hebben, om te zorgen dat de bouwkwaliteit hoog kan blijven en de levensduur lang (elke optie/functie extra is namelijk een zwakke schakel).

Ga je er dus voornamelijk zelf mee werken, ben je een beetje zuinig op je spullen en wil je graag diverse effecten om creatief mee te zijn, dan zul je in jouw geval zeker geen miskoop hebben aan de Reloop.
                    Zoek je een ragbak die elke week een slok te drinken krijgt en dit moet overleven, dan moet je het meer zoeken bij Dateq. ;)

Comment

Okee, dan word het misschien toch de reloop.
                      Wat kunnen we dan beter doen, de numark of de reloop?

Comment

En om welke numark zou het gaan?

Comment

de fx-5000

Comment

Is uiteraard ook te overwegen, omdat de functies, lay-out en indeling redelijk overeenkomen. Duidelijk verschil is wel het grote jogwheel, maar dat kan juist weer van pas komen als je veel met effecten bezig bent. Ik zou ze beiden eens uittesten om te zien welke voor jou het beste werkt. ;)

Comment

We gaan denk ik voor de Numark.

Kan jij me vertellen hoeveel er nog van liggen? er staat op=op bij

Groeten,
                              Tom

Comment

Working...
                              X